In nieuwsmedia wordt nog dagelijks gerefereerd aan reacties op sociale media. De vraag is: wie hecht er anno 2025 nog waarde aan ongefilterde en polariserende comments, juist als waardevolle context in de vorm van feiten essentieel is? De overschaduwende vraag luidt: welk nut heeft commentaar van ongeverifieerde personen en welke schade hebben berichten van bots op hoe mensen de waarheid percipiëren? Scherper nog: moeten we niet af van het commentaar van Jan en alleman op sociale media?
De hoeveelheid opties die merken hebben om content te creëren, is de afgelopen jaren snoeihard toegenomen. Technieken die jarenlang exclusief door Hollywood werden gebruikt, worden nu door merken ingezet voor hyperrealistische campagnes, fake out-of-home visuals en digital storytelling.
De rode draad door de meest effectieve campagnes ter wereld wordt gevormd door een lange adem, het aanpakken van systemische uitdagingen en durven te innoveren met de customer journey.
We leven in een hectische tijd. Daar is en wordt al genoeg over geschreven en zullen we in deze paper daarom ook niet verder op ingaan. Wel over de vraag wat de implicaties hiervan zijn voor merkontwikkeling, oftewel branding: Wat betekent dit voor ons vak? Hoe ga je hier als merkgedreven organisatie of merkontwikkelaar nu adequaat mee om? Wat worden de next steps?
Populair
Nieuw
De masterclasses en events van NIMA. In Marketing, Communicatie en Sales.
Uitgelicht door redactie
Vacatures
Uitdagingen in online marketing, data en content. Welke vacatures passen bij jou?
Marketing Advertising Specialist
Marketing Advertising Specialist
Campagnemanager
Ben jij stressbestendig, klantgericht en op zoek naar een leuke, dynamische maar vooral uitdagende baan? Dan is deze functie echt iets voor jou!
Campagnemanager
Marketeer Ski / Outdoor
Begrijp jij de wensen en behoeften van sportende klanten en weet jij deze te vertalen naar effectieve marketingcampagnes voor EK Sport Retail? Dan is deze uitdaging voor jou!