Steeds meer bedrijven zetten verhaaltechnieken in om mensen emotioneel te betrekken bij een organisatie, dienst of product. Met een meeslepend verhaal willen zij het hart van hun doelgroep(en) bereiken. Vaak wordt hier het label ‘storytelling’ opgeplakt. Terecht?
In een ware veldslag van soms tegengestelde belangen en hoog oplopende maatschappelijke discussie is het bijzonder als producten en merken langzaam een vaste positie veroveren in de mainstream van ons boodschappenmandje.
Bij de klantcontactsector, organisaties en klantcontactmedewerkers, maar ook bij de overheid liggen de komende jaren verantwoordelijkheden om AI op verantwoorde wijze te gebruiken om er optimaal van te kunnen profiteren.
E-commerce 3.0 en hyper-personalisatie zijn krachtige tools die de toekomst van retail kunnen vormgeven. Maar, zoals bij alle ‘nieuwe dingen in het leven’, is het belangrijk om niet blind te zijn voor de potentiële risico's en ethische dilemma's die dit met zich meebrengt.
Populair
De masterclasses en events van NIMA. In Marketing, Communicatie en Sales.
Uitgelicht door redactie
Vacatures
Uitdagingen in online marketing, data en content. Welke vacatures passen bij jou?
Marketing & Communicatie manager
Ben jij een visionaire marketing- en communicatiestrateeg met een passie voor duurzame innovaties en Limburgse ondernemers? Lees dan snel verder en kom werken bij LIOF!
Marketing & Communicatie manager
Customer Journey Specialist
Weet jij je actief in te leven in de problematiek van de klant en wil je bijdragen aan de verbetering van onze dienstverlening? Zoek je naar een functie binnen een gedreven organisatie? Lees dan snel verder en solliciteer!
Customer Journey Specialist
Database Marketeer
Kinderfonds MAMAS is een ambitieuze organisatie, met de wens data in te zetten en zo meer kwetsbare kinderen te kunnen helpen. Wil jij bijdragen aan dit belangrijke werk? Solliciteer nu!