Elk jaar wordt er wereldwijd meer dan 500 miljard euro uitgegeven aan online advertenties. Dat is een half biljard euro! Waar gaat dat geld eigenlijk heen? En waarom zien we zo weinig rendement? Het meeste budget wordt besteed aan campagnes waar we het resultaat eigenlijk niet van weten.
De arbeidsmarkt is krap. Bedrijven vechten om talent en zetten grootschalige wervingscampagnes op, bieden omscholingstrajecten aan en trekken alles uit de kast om nieuwe medewerkers te vinden. Maar wat als je eindelijk die felbegeerde vacature hebt vervuld, en je nieuwe werknemer binnen no time teleurgesteld vertrekt? Dan ben je simpelweg aan het dweilen met de kraan open.
Stel je voor: je zit met je marketingteam aan tafel en bespreekt de nieuwe merkstrategie. Iedereen is het erover eens dat duurzaamheid belangrijk is. Sterker nog, ook jullie onderzoek laat zien dat klanten er steeds meer om vragen. Maar dan komt de grote vraag: gaan wij als eerste in de markt écht grote stappen zetten?
Ondanks de enorme mogelijkheden van social media, zien we ook (steeds) vaker de schaduwzijden: polarisatie, misinformatie en een algoritme dat engagement boven kwaliteit plaatst. Toen ik een artikel las over het concept van Prosocial Media zag ik gelijk een haakje binnen ons vakgebied. Een discussie die marketeers niet kunnen negeren.
Populair
Nieuw
De masterclasses en events van NIMA. In Marketing, Communicatie en Sales.
Uitgelicht door redactie
Vacatures
Uitdagingen in online marketing, data en content. Welke vacatures passen bij jou?
Client Service Manager
Ben jij stressbestendig, klantgericht en op zoek naar een leuke, dynamische maar vooral uitdagende baan? Dan is deze functie echt iets voor jou!
Client Service Manager
Senior Business Development Manager
Copernica is op zoek naar een senior business development manager die ons groeiende salesteam komt versterken.
Senior Business Development Manager
Sales Manager
Wil jij werken voor de mooiste en succesvolste B2B platformen van Nederland? En kun jij de zakelijke uitdagingen van onze klanten helpen oplossen dankzij onze multimediale aanpak?