10 interessante onderzoeken van afgelopen week

Een selectie van de 10 meest interessante onderzoeken van week 41

10 interessante onderzoeken van afgelopen week

Na alle leuke reacties op de verzamelingen onderzoeken van de afgelopen 4 weken heb ik besloten om er een wekelijkse serie van te maken. Heb je tips voor de serie of je wil je onderzoeken aandragen dan hoor ik het graag via @DannyOosterveer of @M_Research. Dan volgen nu weer 10 van de meest interessante onderzoeken van afgelopen week, inclusief de statusupdate van social media cijfers die ik gisteren al publiceerde.

Social media cijfers oktober 2012: Sociale fotonetwerken groeien als kool

Instagram, Tumblr, Pinterest... Sociale netwerken met een focus op beeld zijn sterk in opmars. Zo hebben Pinterest en Tumblr inmiddels al meer bezoekers dan MySpace, en is Instagram de grens van 100 miljoen gebruikers gepasseerd. Naast updates van deze netwerken maakten ook Google+, Foursquare en natuurlijk Facebook (dat de grens van 1 miljard gebruikers en 500 miljoen mobiele gebruikers doorbrak) nieuwe cijfers bekend.

 

 

  •  

Lees verder

Trendonderzoek Dialoogmedia: Opmars van contact via mobiel internet, e-mail blijft favoriet

De consumentenvoorkeur voor contact via mobiel internet neemt toe. Dat blijkt uit het Trendonderzoek Dialoogmedia 2012 (N=1.249), het periodiek uitgevoerde onderzoek naar de kanaalvoorkeuren van de consument, wat wordt uitgevoerd door de DDMA, ANWB Media, 2organize en PostNL. Ook treedt de consument steeds liever via social media in contact voor serviceverlening. Daarbij is hij zich ervan bewust dat er steeds meer reclame-uitingen op social media verschijnen. Toch heeft zich bij de consument, gedurende de drie jaren van het onderzoek, geen voorkeur ontwikkeld om door organisaties via social media te worden benaderd.

Lees verder

Netto mediabestedingen dalen met 1,2% in eerste helft 2012

De netto mediabestedingen in Nederland zijn in het eerste halfjaar van 2012 licht gedaald met 1,2% tot € 1,93 miljard. Vrijwel alle mediumtypen zagen de advertentie-inkomsten afnemen, alleen internet en out of home lieten een flinke plus zien. Dit blijkt uit het Halfjaarrapport Netto Mediabestedingen 2012 dat Nielsen binnenkort publiceert. Print was de grootste daler, de mediabestedingen zakte met bijna 12% in.

Lees verder

Bijna helft verkochte telefoons draait op Android

Het aandeel van Android van alle verkochte telefoons in Nederland is in een jaar tijd gegroeid 30 naar 47 procent, zo blijkt uit cijfers van GfK die All About Phones naar buiten heeft gebracht. Opvallend is dat de 33% van alle verkochte telefoons in Nederland nog altijd een 'ouderwetse' feature phone is. Het aandeel iPhone stond in augustus op 13%.

Lees verder

Digitale media in de regio Amsterdam

De Amsterdamse Innovatie Motor heeft in dit rapport de trends en ontwikkelingen in de digitale mediasector in de Metropoolregio Amsterdam onderzocht. Volgens deze eerste verkenning telt het cluster digitale media 445 bedrijven, verspreid over heel Nederland. Vooral Amsterdam trekt de digitale ondernemers. Twee derde van deze bedrijven heeft zich gevestigd in de Metropoolregio Amsterdam. De regio is populair vanwege de concentratie van opdrachtgevers, onderaannemers en talent in en rondom Amsterdam.

Lees verder

The Evolution of Decision Making

Als gevolg van de toenemende druk om steeds sneller resultaten te behalen, doen steeds meer managers een beroep op datagedreven besluitvorming en technologie. Uit dit rapport van Hardvard Business Review en SAS blijkt dat 70% van de organisaties die analytics organisatiebreed inzetten zegt dat zij betere financiële resultaten bereiken evenals een hogere productiviteit, lagere risico's en een snellere besluitvorming. In datagedreven bedrijven, zijn werknemers bovendien proactiever en creatiever. Zij genereren een stroom aan nieuwe ideeën. Managers gebruiken vervolgens analytics om die ideeën te testen, feedback te leveren en samenwerking en innovatie te stimuleren.

Lees verder

State of the Internet

Nederland heeft het snelste internet van Europa. Wereldwijd staat ons kikkerlandje zelfs op de tweede plek op de lijst van snelste internet. Alleen Zuid-Korea presteert beter. In Nederland zijn 83 procent van alle internetaansluitingen sneller dan 4 mbps. In Rusland, China, Brazilië en Italië groeit het internet snelst: het aantal ip-adressen in die landen nam met meer dan 20 procent toe. Amerika is nog altijd het land met de meeste aansluitingen (146,5 miljoen IP-adressen).

Lees verder

Mobile and the Movies

Hollywood staat er niet om bekend dat zij snel nieuwe kanalen omarmen, maar het is duidelijk dat opkomende kanalen hen veel mogelijkheden biedt tot nieuwe manieren van interactie. Dit onderzoek van het IAB toont aan dat belangrijke doelgroepen van Hollywood in toenemende mate worden beïnvloed via mobiel. 

Lees verder

Real Time Bidding and Private Ad Exchanges

De verwachtingen van real-time bidding (RTB) zijn hooggespannen, maar het aandeel in de digital advertising markt is nog altijd beperkt. Volgens dit onderzoek van Advertiser Perceptions doet de helft van alle media inkopers en verkopers al mee aan RTB ecosystemen. Desalniettemin zijn er nog een aantal obstakels. Het grootste issue is kwaliteit. Drie kwart van de marketeers zegt bezorgd te zijn over de impressies. 

Lees verder

Engage At Every Stage

Marketeers zijn niet blij met hun mobiele performance. Dit onderzoek van CMO Council (n=250) stelt vast dat slechts 8% van de marketeers hun bedrijf als erg geavanceerd op het gebied van mobiel beschouwd. Nog eens 30% zit nog altijd in de strategische evaluatie fase. Desalniettemin is 26% al wel bezig met de ontwikkeling van apps. 

Lees verder

Afbeelding: MC Quinn (cc)


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.