10 interessante onderzoeken van afgelopen week
De meest interessante onderzoeken van week 46 2014
Ook deze week heb ik weer de meest interessante onderzoek van afgelopen week op een rijtje gezet. Deze week onder andere de verwachtingen van Adobe en IBM voor de online omzet gedurende de feestdagen, onderzoek naar de gebruikte online betaalmethoden in Nederland en de ‘Mobile Update 2014’ van DDMA.
Maatschappelijk goede intenties niet altijd gunstig om te communiceren
De afgelopen jaren is het voor bedrijven steeds hipper geworden om sociaal en maatschappelijk verantwoord te ondernemen. Fairtrade koffie, elektrische auto’s en organische groenten en fruit zijn slechts een paar voorbeelden van manieren waarop bedrijven hun producten meer sociaal verantwoord maken. Consumenten lijken erg enthousiast wanneer producten ‘groener’ worden, bedrijven milieuvriendelijker produceren of zij gezonde producten zonder suikers en zout kunnen kopen. Het lijkt dan ook niet meer dan logisch om bij de (her)lancering van een product te benadrukken dat de bedoeling was om een maatschappelijk verantwoorder product te ontwikkelen. Maar is dit inderdaad wel gunstig? Hoe reageren consumenten eigenlijk op dit soort informatie?
Guiding the customer journey #adv
Consumenten weten op internet hun weg goed te vinden. Met een smartphone raadplegen ze apps, met een desktop gaan ze naar websites en via tablets bezoeken ze Facebook. Je wilt het liefst dat na elke kanaalswitch de communicatie logisch voortbouwt op het laatste contactmoment. Maar hoe doe je dat? Hoe zorg je nou voor consistente customer journeys?
Ruim helft van online aankopen met iDEAL betaald
Iets meer dan de helft (53 procent) van alle online aankopen die in de eerste helft van 2014 door Nederlandse consumenten zijn gedaan, wordt afgerekend met iDEAL. Dit blijkt uit cijfers van de eCommerce Payment Monitor, een nieuw initiatief van Thuiswinkel.org en Currence, die dit onderzoek halfjaarlijks gaan publiceren. De creditcard (12 procent) en acceptgiro (8 procent) zijn na iDEAL de meest gebruikte betaalmethoden. De top-5 wordt verder aangevuld met machtiging (6 procent) en overschrijving (5 procent).
DM Barometer: De Mobile Update 2014
De DM Barometer staat ditmaal volledig in het teken van mobile marketing. Hoe staan de zaken er anno 2014 voor? Hoe ‘mobile ready’ is Nederland? Deze DM Barometer is een vervolg op de editie ‘Mobile mysteries ontrafeld‘ uit 2013. Onderzoeksresultaten uit de Mobile Update bieden nieuwe informatie én trekt een vergelijking met vorig jaar.
2014 Holiday Shopping Prediction
In dit rapport schetst Adobe de verwachtingen van de wereldwijde verkopen gedurende het ‘holiday season’. Adobe verwacht dat we dit jaar met z’n allen voor een recordbedrag online bestellen. Voor ‘Black Friday’ verwacht Adobe een omzet van 2,48 miljard dollar, dat is 28 procent meer dan vorig jaar.
IBM verwacht sterke cyber monday en thanksgiving
IBM verwacht dat de online retail het dit laatste kwartaal goed zal doen. IBM verwacht dat Cyber Monday voor de grootste groei zal zorgen: +15,8 procent. Verwacht wordt dat mobiel goed zal zijn voor 48,2 procent van al het online verkeer in de 5 daagse periode tussen Cyber Monday en Thanksgiving.
Delivering Value in the Data Exchange
A new report from Econsultancy and Acxiom investigates the complexity of the data landscape, especially in relation to marketing, and the importance of getting it right in the mind’s eye of the consumer. While it’s generally assumed that consumers try to hide their personal data at all costs, the report shows that this isn’t actually the case.
Mobile top device voor vinden van productinfo
Onderzoek van IAB en Kantar Media toont aan dat mobiel voor 16-34-jarigen de belangrijkste bron is van het vinden van productinformatie. Op de vraag welke bronnen ze gebruiken om productinformatie te vinden zei 41 procent mobiel, 35 procent laptop/PC en 7 procent fysieke winkels.
Earning potential of YouTube
Video advertising itself, despite the increasing popularity of video, is currently not much more than 10% of online ad spend, according the the IAB’s figures below.
YouTube represents around 40% of online video consumption. YouTube is already the most popular destination for music in the world, both in terms of streams per month and monthly users. A new ad-free subscription service is expected in the coming months to capitalise on this popularity.
Oproep: Doe mee aan de derde Online Video Monitor en win een Apple TV!
Stel dat we jou als lezer van Marketingfacts zouden vragen om de allerbelangrijkste ontwikkeling te noemen van het internet in de afgelopen, pak hem beet, tien jaar. Blind. De kans dat je de woorden ‘interactie’, ‘mobiel’ of ‘social’ zou noemen, is vrij groot. Of: ‘visueel’. We nemen steeds meer informatie tot ons via video. Des te opvallender is het dat juist video nog niet vaak gecombineerd lijkt te worden met interactie: hoe interactief vind jij de meeste online video’s die je tegenkomt?