10 interessante onderzoeken van afgelopen week
De meest interessante onderzoeken van week 51 2014
Deze week veel mooie onderzoeken! In het overzicht van meest interessante onderzoeken van afgelopen week vind je o.a. mijn verzameling van social media cijfers, onderzoek van ING naar het socialmediagebruik in Nederland en de resultaten van de grote LinkedIn-enquête 2014.
Alle cijfers over het gebruik van social media in Nederland eind 2014
De laatste update van de cijfers van het gebruik van social media in Nederland (en wereldwijd) was alweer van maart 2014. Hoog tijd dus voor een update! Nét nog voor de kerstdagen zodat je straks in januari alle cijfers voor je nieuwe plannen ter beschikking hebt.
Content mangement: hoe vermijd je de top 5 ‘site-killers’?
Het verschil tussen een mooie en tevens functionele website en een site die uit de klauwen loopt is vaak terug te brengen naar 1 woord: governance. Deze whitepaper vertelt over hoe je, aan de hand van een aantal principes, het creeren en beheren van je website in toom kan houden. Dit doet de whitepaper aan de hand van 5 ‘site-killers’.
Gebruik van social media stagneert, online nieuwsconsumptie daalt #SMING14
Net als in 2012 en 2013 gaf ING dit jaar opdracht om de impact van social media bij consumenten te onderzoeken. Het doel: het verkrijgen van inzicht in de rol, de betrouwbaarheid en de impact van social media. Het onderzoek, uitgevoerd door Social Embassy en Insites Consulting onder een representatieve groep van 1.510 consumenten, laat o.a. zien dat het gebruik van social media stagneert en dat het gebruik van online nieuwssites afneemt.
De LinkedIn-enquête 2014 – de resultaten
LinkedIn rocks in Nederland, het zakelijke socialmediaplatform kent nog steeds sterke autonome groeicijfers. Inclusief meer dan 5 miljoen Nederlanders, maken inmiddels meer dan 350 miljoen mensen wereldwijd gebruik van dit zakelijke netwerkplatform. En de verwachting is dat de intensieve samenwerking met WeChat en de verdere uitrol op de Chinese en Aziatische markt deze cijfers alleen maar verder gaan laten groeien.
Welke status heeft LinkedIn inmiddels onder de Nederlandse gebruikers? Waarom maken wij zo intensief gebruik van LinkedIn? Met welke reden en welke functionaliteit helpt de moderne ondernemer? Lees in deze blog de meest opmerkelijke verschillen met de uitkomsten van 2013 en 2012.
Google update Consumer Barometer tool
De Consumer Barometer is een fantastische datavisualisatietool van online consumentengedrag. Google heeft deze tool onlangs een update gegeven met data uit 2014 van maarliefst 46 landen. Zo laat het onder andere zien dat Nederlanders gemiddeld de meeste devices (3,6 per persoon) hebben. Daarnaast vind je er onder andere cijfers over internetgebruik, socialmediagebruik, online winkelgedrag en nog veel meer.
.EU Report Q3 2014
Het totale aantal .eu-registraties is in Q3 2014 met 4,7% toegenomen in vergelijking met hetzelfde kwartaal van vorig jaar, zo blijkt uit het vandaag vrijgegeven voortgangsrapport van EURid, het .eu-register. Sinds de openstelling van het domein in 2005 zijn er meer dan 3,8 miljoen .eu-domeinnamen geregistreerd.
Nederlanders geven in de eerste drie kwartalen van 2014 € 9,81 miljard uit aan online aankopen
Hiermee is 17% van alle bestedingen binnen de totale markt, zoals die binnen de definitie van de Thuiswinkel Markt Monitor is geformuleerd, afkomstig uit online aankopen. Tot en met september werden er in totaal 90,7 miljoen aankopen via internet gedaan, wat neerkomt op 5% van alle aankopen in Nederland. Dit blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor Q3 2014.
Study: Hotter days mean less cold cash
Hotter days mean less cold cash for Americans, according to a new study matching 40 years of temperatures to economics. Days that averaged about 77 degrees ended up reducing people’s income by about $5 a day when compared with days that were about 20 degrees cooler. A county’s average economic productivity decreases by nearly 1 percent for every degree Fahrenheit that the average daily temperature is above 59, says a National Bureau of Economic Research working paper released Monday.
Internet usage by individuals in 2014
Internet wordt alom gebruikt in Europa. Niet gebruiken meer mensen het internet, maar ook wordt het internet steeds vaker dagelijks gebruikt. Inmiddels gebruikt bijna tweederde (65 procent) van de 16-74-jarigen in de EU28 dagelijks het internet. In 2006 was dit nog 31 procent.
European Family Business Barometer 2014
Europese familiebedrijven die willen uitbreiden zoeken het steeds dichter bij huis. Vooral het thuisland is bij de bedrijven in trek om het marktaandeel uit te breiden. Ook andere landen in Europa zijn bij de bedrijven in beeld, maar die moeten vooral vertrouwd en dicht bij huis zijn.