10 interessante onderzoeken van afgelopen week
De meest interessante onderzoeken van week 15 2015
Ook deze week heb ik weer 10 interessante onderzoeken verzameld. Met deze week onder andere het webcareonderzoek van Upstream & Coosto, de E-mail Benchmark 2015 en de eCommerce Payment Monitor.
1 op de 5 Nederlandse huishoudens heeft 2 of meer tablets
Terwijl de groei van de tabletmarkt wereldwijd krimpt, is de tablet in Nederland nog steeds erg populair. Het hebben van een tablet is tegenwoordig de norm. Het is meer de vraag over hoeveel tablets je beschikt. 1 op de 5 huishoudens beschikt namelijk over tenminste 2 tablets.
Handleiding voor het kiezen van een Content Management Systeem #adv
Een goed web CMS is goud waard. Het is daarom belangrijk dat je er 1 selecteert die bij jouw organisatie aansluit. Maar hoe word je wijs uit de zee aan content management systemen dat tegenwoordig beschikbaar is. In deze handleiding wordt een aantal opties voor web content management besproken en wordt stilgestaan bij de afwegingen die komen kijken bij het selecteren van een CMS.
Hoe actief zijn merken met webcare in avond, nacht en weekend? [infographic]
Waar bij diverse organisaties de avonduren en het weekend nog heilig zijn, passen steeds meer organisaties hun openingstijden voor webcare aan naar de momenten waarop hun klanten contact zoeken. Zo doet de NS sinds december 2014 zeven dagen in de week aan webcare tot 23.00 uur ’s avonds; het grootste en meest actieve webcare-account van Nederland was tot 4 maanden geleden nog gesloten na 20.00 uur en op zondag. Met de verruiming van de openingstijden van webcare sluiten ze beter aan bij de momenten dat hun reizigers van de trein gebruik maken. Hoe zit dat met andere organisaties in Nederland? Hoe actief zijn Nederlandse organisaties met webcare in de avond, nacht en weekend op Twitter?
E-mail Benchmark 2015: kantelpunt mobiele opens nog niet bereikt
Hoewel mobiel steeds dichter in de buurt komt van desktop, is het kantelpunt nog niet bereikt. Dat blijkt uit de E-mail Benchmark 2015, een periodiek onderzoek naar de trends en ontwikkelingen op het gebied van e-mailmarketing die E-Village vandaag heeft gepubliceerd. Ruim 45 procent van de e-mails wordt geopend op een mobiel apparaat, desalniettemin een flinke stijging ten opzichte van de 34,6 procent ten opzichte van vorig jaar.
Hoe je Amazon het hoofd kunt bieden
De komst van internationale marktplaatsen als Amazon en Alibaba naar Nederland lijkt onvermijdelijk. Maar wat is hun impact als ze daadwerkelijk de Nederlandse markt betreden? Kunnen de huidige retailers in ons land meeliften op het succes van de e-commerce giganten of maken deze het hun juist lastiger om te overleven?
The 2015 global retail e-commerce index
De Belgische e-commerce is bezig een inhaalslag. Dat vertaalt zich in een hogere classering dan Nederland in de ranglijst van het groeipotentieel van de e-commerce van 30 landen. Nederland steeg weliswaar van positie 13, maar België passeert Nederland en staat nu op plek 9.
iDEAL betalingen via smartphone winnen aan populariteit
In 2014 zijn in totaal 127,4 miljoen online aankopen gedaan. Gedurende het jaar waren er geen grote verschuivingen in de manier waarop deze online aankopen werden betaald, behalve bij aankopen via de smartphone. iDEAL blijft het meest gebruikte betaalmiddel. Dit blijkt uit cijfers van de eCommerce Payment Monitor.
Facebook meest populaire sociale login voor webwinkels
De meeste online shoppers (61 procent) gebruiken Facebook om bij webwinkels in te loggen. Dat blijkt uit onderzoek van Janrain.
Ipsos: Google meest invloedrijke merk in Nederland
Marktonderzoeksbureau Ipsos heeft 1100 Nederlanders online uitgevraagd wat ze als meest invloedrijke merken ervaren. Google prijkt daarin bovenaan, gevolgd door Facebook, Samsung, Microsoft en Albert Heijn. Het onderzoek vond online plaats en is volgens Ipsos representatief.
Het effect van beacons in de ByAmfi Store gemeten, geanalyseerd en ontmaskerd
Anne Moes en Harry van Vliet van de Hogeschool van Amsterdam, Lectoraat Crossmedia, deden een interessant onderzoek naar het effect van beacons. Dit biedt nieuwe inzichten inzake de fysieke winkel in het digitale tijdperk, zoals vele retailers ervaren of gaan ervaren.