10 interessante onderzoeken van afgelopen week
De meest interessante onderzoeken van week 23 2015
In deze blog heb ik de 10 meest interessante onderzoeken van afgelopen week op een rijtje gezet. Deze week onder andere onderzoek naar de meest populaire merken in Nederland op Instagram, funshoppen en de meest populaire werkgevers.
Onderzoek: de populairste merken in Nederland op Instagram
We <3 Instagram. En dat doen we gemiddeld genomen 21 minuten per dag. Instagram is duidelijk on the rise en is door Forrester zelfs tot het meest engaging network verklaard. Mensen zijn natuurlijk leuker dan merken, desondanks volgt 32 procent van de Instagrammers meer dan 5 merken. En merken kunnen ook heel leuk en inspirerend zijn. Vooral als ze creatief gebruikmaken van de mogelijkheden. Om erachter te komen hoe merken in Nederland het doen, hebben we meer dan 200 merken onderzocht.
The channel-agnostic customer #adv
De tijdsbesteding online van je klanten groeit, en gaat via een steeds groter en diverser aantal channels. De meeste klanten hebben graag interactie met je, maar alleen als het aanbod relevant en waardevol is. In deze whitepaper leer hoe de markt van digital marketing eruit ziet. Wat zijn de trends nu? En wat gaat er in de toekomst gebeuren?
Online aankopen doe jij in de tijd van je baas
Alle marketingcampagnes hebben een doel, bijvoorbeeld meer conversies, hogere omzetten en/of meer rendement. Wat het doel ook is, er is altijd een beste moment om je doel(en) te bereiken. Om hier een algemeen beeld van te geven, heb ik analyses gedaan onder een grote diversiteit aan data uit sectoren als financiële dienstverlening (bancaire zaken, verzekeringen), e-commerce (webshops) en algemene dienstverlening (makelaardij, consumentenrechten, etcetera). Bewust of onbewust, op bepaalde momenten zullen jouw online bezoekers sneller overgaan tot een conversie. Dan heb ik het niet over seizoensinvloeden, maar over momenten op de dag. Denk dan in het conversiepercentage en de waarde per bezoeker die gedurende een uur (of meerdere uren) significant hoger zijn. Zoals de titel van dit blog al verraadt: dit is voornamelijk gedurende de (werk)dag.
Web Content Management: voor welk pakket moet je kiezen? #adv
Multichannelcampagnes, allerhande devices, marketeers moeten bij websites met veel zaken rekening houden. Met een Web Content Management (WCM), oftewel CMS 2.0, beschikken marketeers over een systeem dat zowel content- als marketingmanagement mogelijk maakt. Dat opent een nieuw blik aan mogelijkheden, zoals personalisatie. In dit rapport van onderzoeksbureau Forrester worden de beschikbare WCM-pakketten met elkaar vergeleken, en geeft het handvaten waar je op moet letten wanneer je een systeem wilt gaan gebruiken.
Is responsive e-maildesign echt zo belangrijk of blijft desktop toch favoriet?
In 2013 waren veel marketeers overtuigd dat in 2014 meer e-mails op mobiele devices zouden worden geopend dan op een desktop. Je zou dan ook verwachten dat in 2014 het kantelpunt tussen mobiele devices en desktop was bereikt. Maar niets is minder waar. Zo laat de 12e editie van de E-mail Benchmark zien dat de desktop nog steeds favoriet is. Maar geldt dat voor alle branches of zijn er grote verschillen? In deze blog geef ik je een handig overzicht van alle mobiele open- en clickrates in zowel de b2b- als b2c-sector van 2014.
“Kwart werknemers mist juiste vaardigheden”
Account-managers Jan wordt spontaan de nieuwe contentmanager, assistente Chantal wordt intern community-manager gemaakt en IT’er Piet wordt de nieuwe online strateeg. Bijna een kwart van de werknemers mist nieuwe kennis of vaardigheden die belangrijk zijn om het werk goed te kunnen doen.
Intermediair Imago Onderzoek 2015
Ondanks alle fusiestrubbelingen met Air France is de reputatie van KLM nationaal en internationaal gezien een van de beste.
Populariteit van funshoppen daalt
Het voor je plezier winkelen, bijvoorbeeld met een vriend of vriendin op een vrije middag, wordt steeds minder populair. Dit blijkt uit recent onderzoek onder 24.000 respondenten.
Nederlandse webshops zetten online marketing nog onvoldoende in
Bijna driekwart van het marketingbudget van Nederlandse webshops wordt aan online marketing besteed. Meer dan de helft van de webshops geeft echter aan dat er ruimte voor verbetering is op de verschillende online marketinginstrumenten. Dat blijkt uit onderzoek uitgevoerd door InSites Consulting in opdracht van Marktplaats Zakelijk.
Kansen voor online retail voor het verlagen van milieu-impact
Met het stijgende aantal aankopen, neemt ook het aantal bezorgingen en de mogelijkheden toe. Deze bezorgingen hebben een impact op het milieu. Uit onderzoek van EY en Thuiswinkel.org naar de milieu-impact van het bezorgtraject van verkoper tot voordeur blijkt dat de gekozen manier van bezorging van grote invloed is op de milieu-impact.
Ook interessant is een nieuw en unieke wijze van onderzoek: het gebruik van het ego-dna
Binnenkort online op http://www.ego-dna.net
AANBEVOLEN.
M.vr.groet