10 interessante onderzoeken van afgelopen week
De meest interessante onderzoeken van week 24 2015
In deze blog heb ik de 10 meest interessante onderzoek van afgelopen week op een rijtje gezet. Met deze week de roadmap van Nederlandse e-mailserviceproviders, een rapport over Search advertising in Nederland en de onlineverkoopcijfers van het eerste kwartaal van 2015.
E-mail & marketing automation, wat staat er op de roadmap van de Nederlandse leveranciers?
De ontwikkeling van e-mailmarketing en marketing automation gaat snel, heel snel. En met zo veel tools en mogelijkheden is dit voor de gemiddelde marketeer niet te overzien. De afgelopen maanden ben ik met twee andere experts bezig geweest om dit overzichtelijker te maken. Met als resultaat een totaalrapport van de functionaliteit en bedrijfsprofielen van de 110 belangrijkste leveranciers in dit domein; de E-mail and Marketing Automation Buyer’s guide.
The channel-agnostic customer #adv
De tijdsbesteding online van je klanten groeit, en gaat via een steeds groter en diverser aantal channels. De meeste klanten hebben graag interactie met je, maar alleen als het aanbod relevant en waardevol is. In deze whitepaper leer hoe de markt van digital marketing eruit ziet. Wat zijn de trends nu? En wat gaat er in de toekomst gebeuren?
Zijn calls de nieuwe clicks?
Telefonische conversies: een grijs gebied voor de online marketeer. Online conversies en de kanalen waarvan ze afkomstig zijn, kunnen marketeers precies meten. Bij het offline kanaal telefonie ligt dat anders. Telefonische conversies meten en beoordelen wordt al een (te) lange tijd over het hoofd gezien. Waarom zijn telefonische conversies belangrijk? Het onderzoek dat wij hebben uitgevoerd geeft tastbare antwoorden op die vraag.
3 redenen om nog eens goed naar je social media strategie te kijken #adv
Je bedrijf is actief op Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+ en misschien nog wel op een set andere sociale media. Met andere woorden, je hebt werk gemaakt van je aanwezigheid op sociale media. Maar beschik je ook over een samenhangende sociale strategie gericht op het optimaliseren van de ROI van je social media inspanningen?
Marketing van onzekerheid: teaser-reclame stimuleert word of mouth
Dat word of mouth (WOM) een krachtig middel is om consumenten merken leuk te laten vinden en te laten kopen, weten we al langer. Kunnen toekomstgerichte teaser-campagnes WOM voor nieuwe producten stimuleren?
Marketing als verbeteraar van bedrijfsprocessen
Marketing heeft een positieve invloed op het bedrijfsresultaat door het verbeteren van de processen van andere afdelingen. Dat concludeert Alex Klein in zijn proefschrift ‘Marketing als verbeteraar van bedrijfsprocessen’, waarmee hij op 9 juni promoveerde aan Nyenrode Business Universiteit. Hij pleit voor een nieuwe rol voor marketing, waarin marketing zorgt dat de kennis over de klant wordt doorgegeven aan operationele afdelingen. Met deze kennis zijn de afdelingen beter in staat de processen correct uit te voeren, wat vervolgens verbeteringen oplevert voor het bedrijfsresultaat.
Search advertising in Nederland
Steeds meer gebruikers van Google.nl klikken op de betaalde topposities op de resultaatpagina. De kosten per bezoeker voor topposities in Google AdWords vertonen een stijging ten opzichten van vorig jaar, met de financiële sector op kop. Dit zijn de hoofdconclusies van het eerste onderzoek naar de belangrijke prijs- en prestatieontwikkelingen van SEA, uitgevoerd door Deloitte in opdracht van de IAB taskforce Search.
19% meer online aankopen in Q1 2015 ten opzichte van Q1 vorig jaar
Het eerste kwartaal van 2015 laat een groei van 19% zien in online aankopen in vergelijking met het eerste kwartaal van vorig jaar. In Q1 van 2014 werden 30 miljoen online aankopen gedaan, in Q1 2015 is het online kanaal goed voor 35,6 miljoen online aankooptransacties. Nederlandse consumenten besteedden in Q1 2015 € 4,35 miljard online. Dit blijkt uit de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland.
Online reclame in 2018 tv-bestedingen voorbij
De totale bestedingen blijven de komende vijf jaar groeien met gemiddeld 5 procent per jaar. Digitale reclamebestedingen groeien het hardst: met gemiddeld 12 procent per jaar, tegenover een bescheiden groei van 1,2 procent per jaar in niet-digitale uitgaven, aldus PwC.
‘Best gelezen blogposts gaan over persoonlijke tips van de blogger!’
Visie, columns en kritische invalshoeken maken een blog.. menselijk. Bloggers zijn booming maar wat bepaalt hun succes? 70% van de bloggers haalt inspiratie uit privégebeurtenissen en ook bijna 70% van de best gelezen blogposts gaan over persoonlijke tips van de blogger.
Onderzoek: wat wil de B2B-klant?
B2B is anders dan B2C. Het klinkt als een open deur. Toch zijn er nog veel marketeers die de twee over één kam scheren. De doelgroep is verschillend. En de wensen dus ook. Blogs en social media hebben bijvoorbeeld weinig impact in de B2B-koopcyclus. Iets meer dan een derde van de ondervraagde inkopers zegt het niet te gebruiken in hun onderzoek naar leveranciers.