10 interessante onderzoeken van afgelopen week

30 augustus 2014, 10:40

Een selectie van de 10 meest interessante onderzoeken van week 35 2014

Ook deze week heb ik weer 10 interessante onderzoeken van afgelopen week op een rijtje gezet. Deze week de nieuwe adoptiecijfers van tablets in Nederland, een zeer mooi en uitgebreid wereldwijd trendrapport (‘Global Trends 2014’) en de marktmonitor voor video-on-demand in Nederland.

Verschuiving van traditioneel naar digitaal: website, e-mail en SEO de hoogste prioriteit

Voor de derde keer op rij publiceerde Econsultancy in samenwerking met Oracle Marketing Cloud het Cross-Channel Marketing Report. Deze keer zien we dat de verschuiving van traditionele naar digitale kanalen voortzet en dat social media de grootste kansen biedt. Ik belicht in deze post de highlights van het onderzoek voor je.

Lees verder

3 redenen om nog eens goed naar je social media strategie te kijken #adv

Je bedrijf is actief op Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+ en misschien nog wel op een set andere sociale media. Met andere woorden, je hebt werk gemaakt van je aanwezigheid op sociale media. Maar beschik je ook over een samenhangende sociale strategie gericht op het optimaliseren van de ROI van je social media inspanningen?

Download

Inkomsten uit display-advertising stijgen met 123 procent

Het Global Mobile Advertising Revenue 2013 is weer uit, waarin de huidige staat van mobile advertising wereldwijd wordt bekeken. Het onderzoek van IAB Europe, IAB en IHS is hier te vinden (pdf), maar mocht je geen zin hebben om het onderzoek door te spitten, dan heb ik hier een samenvatting voor je.

Lees verder

Kennisdeling als marketinginstrument

Kennis en begrip van de markt en haar veranderingen zijn voor bedrijven essentieel om producten succesvol op de markt te brengen. Daarom is het van groot belang dat marketingafdelingen deze kennis aan kunnen wenden bij het introduceren en promoten van producten. Marketingafdelingen komen echter niet of nauwelijks direct in aanraking met (potentiële) klanten en hebben daardoor vaak geen goed beeld van de behoeftes die spelen in de markt. Hoe komen deze afdelingen erachter waar voor consumenten de waarde van producten ligt?

Lees verder

56 procent van Nederlandse huishoudens beschikt over tablet

Het aantal Nederlandse huishoudens waarin een of meer tablets worden gebruikt, is in het tweede kwartaal van dit jaar met ‘slechts 5 procent’ gegroeid naar 56 procent. Daarmee lijkt de adoptie van tablets af te vlakken. Totaal beschikken 4,2 miljoen huishoudens in Nederland over een tablet, aldus het Dutch Tablet Users Q2 2014-rapport (N=6.600) van Telecompaper.

Lees verder

Global Trends 2014

Deze Global Trends survey – “the largest of its kind” volgens de auteurs – vertelt over de attitudes en het gedrag van consumenten uit 20 landen. Het rapport legt complexe, en soms tegenstrijdige, bevindingen bloot; van huwelijk tot migratie, van ambitie tot advertising en van samenleving tot social media.

Lees verder

Marktmonitor Video on Demand in Nederland H1 2014

Eén derde van de Nederlanders maakt gebruik van betaalde Video on Demand (VoD)-diensten van aanbieders zoals UPC, Ziggo en Netflix. Onder de 18- tot 35-jarigen is dat zelfs 45%. 78% van de Nederlanders die On Demand kijkt, kiest voor het zogenoemde pay per view.Daarbij rekenen zij de film of serie die zij op dat moment willen bekijken direct af.

Lees verder

TV Halfjaarrapport 2014

De netto bestedingen voor TV-reclame zijn in de eerste helft van 2014 namelijk uitgekomen op € 476 miljoen. Dat is een stijging van bijna 7% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Zowel de spot (422 miljoen) als de non-spot bestedingen (54 miljoen) groeiden mede als gevolg van de herstellende economie.

Lees verder

YouTube Insights Q2 2014

Passions and interests drive people’s lives and, of course, their purchases. In this issue of YouTube Insights, see how brands like Turkish Airlines and Unilever have leveraged this behavior to create even bigger fans.

Lees verder

Social media in travel

KLM is the only brand to appear in the top league tables across each social network. Expedia has made one of the most impressive improvements climbing three places up the Facebook league table to second, as well as now claiming the top spot on Google+.

Lees verder

Danny Oosterveer
Data-gedreven digital marketeer bij Datasexual

Data-gedreven digital marketeer. Resident bij Amdax en Woonduurzaam. Daarnaast vertel ik vaak als spreker over data-gedreven marketing. Auteur van het boek Data-bedreven marketing. Eén van de twee Groene Nerds.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!