10 interessante onderzoeken van de afgelopen 2 weken
De meest interessante onderzoeken van week 32-33 2014
In de vakantieperiode is het onderzoek dungezaaid, vandaar dat ik in deze blog de beste 10 onderzoeken van de afgelopen 2 weken heb verzameld ipv de afgelopen week. In deze blog o.a. cijfers over e-mailmarketing in Nederland, een internationale benchmark van privacy (waaruit bijkt dat Nederlanders hun gegevens niet snel weg geven) en een rapport van Deloitte over digitale businessmodellen voor vermogensbeheer.
Check je e-mailnieuwsbrief met deze vijf tips
Wat zijn jouw methodes om je e-mailnieuwsbrief te verbeteren? A/b-testen, of maak je gebruik van feedback buttons? Andere mogelijkheden zijn een eyetrackingonderzoek of een usabilityonderzoek om te achterhalen op welke punten je e-mailnieuwsbrief beter kan presteren, maar deze twee zijn wel een stuk kostbaarder. Een groep adverteerders voerde daarom samen met branchevereniging DDMA gezamenlijk een usability- en eyetrackingonderzoek uit en de uitkomsten zijn samengevat in 16 algemene onthullingen die op elke e-mailnieuwsbrief van toepassing zijn. Dus ook voor die van jou. Lees hier alvast de eerste vijf.
Whitepaper: Connected marketing strategie #adv
E-mail, social media, mobiel… het aantal kanalen waarmee consumenten communiceren groeit alleen meer verder. Waar organisaties vroeger nog leidend waren dienen ze tegenwoordig in te spelen op de customer journey van de klant. Dit wil zoveel zeggen als dat bezoekers en potentiële klanten via verschillende kanalen met organisaties willen kunnen communiceren en de draad van het gesprek weer op kunnen pakken wanneer ze dit uitkomt.
E-mailmarketing in de financiële sector – cijfers, trends en zoveel kansen
Als ik aan e-mail en de financiële sector denk, denk ik vooral aan customer lifecycles en een schat aan nog onbenutte kansen. Einde van rentvastperiodes bij hypotheken, een jaarlijkse checkup van al je verzekeringen, de 18e verjaardag van kinderen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Wat een conversiemogelijkheden die allemaal via customer lifecycles per e-mail prima te automatiseren zijn. Voorwaarde is natuurlijk wel dat de e-mails aankomen en vervolgens worden geopend. Hoe vergaat dit de financials? Hoe scoren hun e-mailings op opens, CTO’s en CTR’s? Oordeel zelf. Ik zet namelijk in deze blogpost de e-mailmarketingcijfers, trends en ontwikkelingen van de financiële sector voor je op een rij.
De onstuitbare (verdere) opmars van mobiel – de cijfers
We kunnen als consument, en al helemaal als marketeer, niet meer zonder. De impact die mobiel op ons dagelijkse leven heeft blijft groeien, het is een ontwikkeling die niet meer te stoppen is. De Amerikaanse e-commercespecialist Custora onderzocht data afkomstig van ruim 100 Amerikaanse retailers en 70 miljoen consumenten. Dat betekent ruim 10 miljard dollar aan transacties. Wat zijn de belangrijkste conclusies?
Dit zijn de innovaties in enterprise e-mailmarketing, volgens Forrester
Deze week heeft Forrester Research de Forrester Wave Email Marketing Vendors 2014 uitgebracht. Het eerste deel van het onderzoek presenteert de uitkomsten van Forrester’s ‘Q2 2014 Global Email Marketing Customer Reference Online Survey’. Het doel van dit onderzoek is het gebruik van e-mailmarketinginnovaties door grote bedrijven in kaart te brengen. Ook vertelt het onderzoek waar e-mailmarketeers meer op willen inzetten.
Succesfactoren voor in-feed gesponsorde content
Uit dit onderzoek blijkt dat naamsbekendheid, betrouwbaarheid en de relevantie van het onderwerp van cruciaal belang zijn voor de waardering van in-feed gesponsorde content. “Getting Sponsored Content Right: The Consumer View” toont aan dat een positieve beoordeling van de geloofwaardigheid van nieuwssites met 33% stijgt, als ook de gesponsorde content geloofwaardig over komt.
Privacy Index: Nederlander geeft gegevens niet snel weg
Privacy, en in het bijzonder online privacy, is niet alleen een hot topic in Nederland. Het onderwerp staat in de hele wereld steeds hoger op de publieke en politieke agenda’s. Maar hoe kijken mensen in de verschillende landen naar hun privacy? Vinden ze dat ze sowieso nog privacy hebben en wie is er eigenlijk verantwoordelijk voor? EMC ondervroeg recent 15.000 consumenten uit vijftien landen, waaronder 1.000 consumenten uit Nederland, over hun houding ten opzichte van online privacy.
Digitale business modellen voor vermogensbeheer
Gevestigde spelers in private banking moeten leren van de digitale business modellen van financiële startups. Banken die leren om digitale technologie in te zetten voor vermogensbeheer gecombineerd met excellente customer experience kunnen een grote voorsprong nemen op de concurrentie.
Going Global: Programmatic Audience Development Around the World
De recente enquete en whitepaper getiteld “Going Global Programmatic Audience Development Around the World” voorziet een internationale groeimarkt voor bedrijven met expertise in het bouwen programmatic advertentieprogramma’s, en omschrijft de prioriteiten van Amerikaanse en wereldwijde bedrijven die buiten hun traditionele geografische grenzen willen treden.
Nederlanders en entertainment
Nederlanders maken vooral gebruik van online diensten om in hun mediabehoefte te voorzien. Zo kijken bijna vier op de vijf Nederlanders digitale televisie en speelt ruim driekwart van de gamers vooral games online. Alleen het luisteren naar radio wordt door meer dan de helft van de Nederlanders nog ‘traditioneel’ via de ether gedaan (n=1.000). Vooral Nederlanders ouder dan 35 jaar luisteren muziek op de radio via de ether. Onder jongeren is het percentage dat muziek via streamingdiensten zoals Spotify of Deezer luistert aanzienlijk hoger: 20% van de respondenten jonger dan 25 jaar luistert meestal op deze manier naar muziek.