Carnival of Marketing

15 mei 2006, 17:51

Carnival of MarketingVandaag kreeg ik een tip van Marc over Carnival of Marketing. Inmiddels in de internationale blogosfeer een bekend fenomeen maar relatief nieuw onder marketingblogs en al helemaal in Nederland. Nu wil het toeval dat Ruben Timmerman mij dit weekend attendeerde op zijn initiatief voor een Nederlandse Carnival of Marketingblogs (dat hij overigens zelf een blog-kermis noemt). In het kort komt het neer op het volgende:

(…) Een blogkermis is een rondtrekkend fenomeen, waarbij vanaf een gastweblog de kermis wordt gehouden. Daarbij wordt er in een blogpost gelinked naar artikelen van de verschillende bloggers die meedoen aan de kermis. De kermis heeft een bepaald onderwerp en brengt recente artikelen van bloggers over dat onderwerp samen. De bedoeling is dat alle bloggers die artikelen laten meedraaien in de kermis, de kermis aankondigen op hun weblog. (…)

Interesse om mee te doen of wil je meer weten over dit fenomeen, lees dan het bericht op Usarchy!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    RubZie

    Ja, ik ben er ook nog niet helemaal uit met die naamgeving 😮 Kermis of circus leek me het meest logische, ik vind dat we af en toe toch moeten proberen om een beetje Nederlands te praten 😉

    Ik heb al veel leuke reacties gehad, volgens mij kunnen we hier een leuke periodic van maken voor de Nederlandse online marketeer. De deadline voor artikelen voor de eerste editie is trouwens 31 mei, en ik zal voor die eerste editie bij Usarchy gastheer spelen op 4 juni.

    Alle aanmeldingen zijn van harte welkom, vragen evenzogoed!


    15 mei 2006 om 18:29
    loket

    ‘k Heb me dit weekend ook aangemeld. Was niet bekend met het fenomeen, maar het idee sprak me erg aan. Zeer benieuwd naar de eerste bezoekersaantallen van de kermis. Hopelijk hebben we mooi weer . . .


    15 mei 2006 om 18:42

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!