2006 State of Corporate Blogging

24 mei 2006, 05:06

2006 State of Corporate Blogging

Uit een recent onderzoek van Harris Interactive (gesponsored door Makovsky + Company) onder Fortune 1000 bedrijven, blijkt dat senior business executives weblogs nog maar beperkt de mogelijkheden zien van weblogs. Slechts 5% van de ondervraagden ziet goede mogelijken in weblogs als communicatiemiddel, 3% denkt dat weblogs kunnen worden ingezet als brandingtool en minder dan 1% ziet weblogs als een sales/lead generatie-instrument. Daar staat tegenover dat slechts 30% van de ondervraagden precies weet wat een weblog nu eigenlijk is. Logisch dus dat ze ook de mogelijkheden (nog) niet zien.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!