Consumer generated campagne BMW

27 mei 2006, 07:01

Adverpost BMW op Engadget

BMW heeft in de VS recentelijk de campagne Say no to compromise gelanceerd. Op de campagnesite kunnen consumenten hun eigen verhaal achterlaten waarom ze geen compromis willen en kiezen voor BMW (of juist niet). Zeker geen sterke consumer generated campagne maar wat ze wel goed hebben gedaan is het plaatsen van adverposts op weblogs zoals Engadget en Metafilter om aandacht te trekken voor de campagne.

Adverposts zijn advertorials die tussen de normale weblogpostings worden geplaatst maar iets afwijken (achtergrondkleur, vermelding dat het gaat om een advertentie, etc). Adverposts zijn niet niet nieuw en worden ook in Nederland (bijv. op Flabber.nl) al geruime tijd ingezet. Wel lijken steeds meer weblogs deze mogelijkheid van adverteren aan te bieden.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!