Prepare Your Hair

29 mei 2006, 08:00

Ik kwam onlangs (eindelijk) weer eens een online campagne tegen met een origineel en vernieuwend component. Het betreft de Prepare Your Hair campagne van de Opel Astra TwinTop editie.

Hoewel de campagne vrij beperkt in opzet is, geeft de mobiele integratie het een orginele twist. Men geve bij binnenkomst zijn/haar naam en mobiele telefoonnummer af en vervolgens begint het filmpje te spelen. Tegelijk met het filmpje (waarin iemand belt) wordt de bezoeker gebeld op zijn mobiel en loopt het telefoongesprek synchroon met het filmpje. Naar mijn mening had de campagne nog veel breder in opzet kunnen zijn, met dit mechanisme als centraal item. Daarom kudo’s voor het mechanisme, jammer van het overall resultaat.

Na een korte werkperiode in het digitale TV landschap in Engeland, aan de slag gegaan bij Lastminute.com en aan haar introductie in de Nederlandse markt meegewerkt. Na 4 jaar als mediaspecialist te hebben gefungeerd bij .bone advertising, ben ik samen met oud-collega Paul Eikelenboom begonnen aan een nieuw avontuur; fris idee. fris idee is een full-service interactief bureau (creatie & media) met een specialisme in video-producties. Mijn persoonlijke specialisatie is het online medialandschap. Met name een strategische benadering, maar ook overlappend met planning & buying. Daarnaast verantwoordelijk voor de nieuwste trends in interactieve marketing, zowel vanuit een technisch oogpunt als theoretisch kader. Ten slotte initiator van en betrokken bij de organisatie van 212Amsterdam.nl

Categorie
Tags

7 Reacties

    moraal

    Dank Arash, valt niet mee een URL juist te typen :). Link is inmiddels aangepast!


    29 mei 2006 om 08:47
    Simon Koelewijn

    Ja, die had ik vorige week al naar Marco gestuurd… 😉 Zeker ergens diep in z’n inbox beland, hehehe.

    Vorige week werkte het bellen overigens niet, waarschijnlijk te druk. 🙂 Dit weekend werkte het wel, erg leuk opgezet.


    29 mei 2006 om 12:24
    media

    Sorry Simon, ben inderdaad op dit moment extreem druk (zoals je wellicht hebt gemerkt aan mijn postings en mijn reactiesnelheid op emails 😉


    30 mei 2006 om 05:24
    Jan Willem

    Ondanks dat beide campagnes hetzelfde idee hebben, is die van de Rabobank naar mijn mening stukken beter uitgevoerd. Doordat je andere mensen aan kan dragen met mobiele nummer en e-mailadres, heeft de ontvanger geen idee wat hem/haar te verwachten staat bij het openen van het filmpje dat via e-mail verstuurd is.

    Bij de Opel-campagne moet de gebruiker zelf zijn/haar telefoonnummer opgeven, waardoor het verassinselement een stuk kleiner is.


    30 mei 2006 om 08:02

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!