Prepare Your Hair
Ik kwam onlangs (eindelijk) weer eens een online campagne tegen met een origineel en vernieuwend component. Het betreft de Prepare Your Hair campagne van de Opel Astra TwinTop editie.
Hoewel de campagne vrij beperkt in opzet is, geeft de mobiele integratie het een orginele twist. Men geve bij binnenkomst zijn/haar naam en mobiele telefoonnummer af en vervolgens begint het filmpje te spelen. Tegelijk met het filmpje (waarin iemand belt) wordt de bezoeker gebeld op zijn mobiel en loopt het telefoongesprek synchroon met het filmpje. Naar mijn mening had de campagne nog veel breder in opzet kunnen zijn, met dit mechanisme als centraal item. Daarom kudo’s voor het mechanisme, jammer van het overall resultaat.
Dank Arash, valt niet mee een URL juist te typen :). Link is inmiddels aangepast!
Ja, die had ik vorige week al naar Marco gestuurd… 😉 Zeker ergens diep in z’n inbox beland, hehehe.
Vorige week werkte het bellen overigens niet, waarschijnlijk te druk. 🙂 Dit weekend werkte het wel, erg leuk opgezet.
Sorry Simon, ben inderdaad op dit moment extreem druk (zoals je wellicht hebt gemerkt aan mijn postings en mijn reactiesnelheid op emails 😉
Ondanks dat beide campagnes hetzelfde idee hebben, is die van de Rabobank naar mijn mening stukken beter uitgevoerd. Doordat je andere mensen aan kan dragen met mobiele nummer en e-mailadres, heeft de ontvanger geen idee wat hem/haar te verwachten staat bij het openen van het filmpje dat via e-mail verstuurd is.
Bij de Opel-campagne moet de gebruiker zelf zijn/haar telefoonnummer opgeven, waardoor het verassinselement een stuk kleiner is.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!