Mediazaken
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de afgelopen maanden nauwelijks ben toegekomen het beluisteren van het radioprogramma Mediazaken. Toch is het de moeite waard om een aantal programma’s uit het archief te beluisteren:
Dominique Weesie (Geenstijl) in uitzending van 13 mei (real audio)
Drie jaar geleden richtte hij geenstijl.nl op. Zowel Neerlands populairste als meest omstreden weblog. Onlangs nam De Telegraaf een aandeel van 40 procent in het bedrijf en afgelopen maand kwam het bedrijf in het nieuws door publicatie van delen van geheime papieren van een officier van justitie. Een paar cijfers: de redactie van Geenstijl bestaat inmiddels uit 8 redacteuren die dagelijks 200 nieuwstips van lezers ontvangen.
Bert Wiggers (NU.nl) in uitzending van 6 mei (real audio)
De populairste nieuwssite van het land, NU.nl, heeft deze maand een nieuwe zakelijke nieuwsportal gelanceerd: NU Z. Dit zakelijke zusje van NU.nl brengt nieuws uit twaalf verschillende branches. Met ruim een miljoen pageviews in de eerste weken na de lancering lijkt het nu al een succes. Een gesprek met Bert Wiggers, de directeur van nu.nl.
Laurens Verhagen (NU.nl) in uitzending 15 april (real audio)
De nieuwe hoofdredacteur Laurens Verhagen van de populairste nieuwssite van het land, nu.nl. Gelooft hij in burgerjournalistiek op Internet?
Ik vond het een hele zit/wandeling hoor. ’t Is toch een beetje Harry Mens niveau, die interviewtjes (en die lullige muziekdeuntjes tussendoor!). Werken daar alleen maar stagiaires? Het lijken bij Mediazaken altijd vooraf geschreven interviews: ‘ik vraag dit en dan reageer jij zo.’
Maar de geïnterviewden mochten hun advertorial in ieder geval weer kwijt…
Hoe mooi om Fleisch serieus “weplock” te horen zeggen..
“Een paar cijfers: de redactie van Geenstijl bestaat inmiddels uit 8 redacteuren die dagelijks 200 nieuwstips van lezers ontvangen.”
Inderdaad, een paar cijfers. Twee. Vier zelfs, als je alle cijfers apart telt.
Vond MZ beter toen Jeroen nog de presentatie deed.
Mee eens Gijsbregt, en dat sluit ook aan op de reactie van Rene, Jeroen stelde prikkelende vragen en wist bij de gasten vaak interessante uitspraken te ontlokken.
argh, realmedia. erg jammer, dat gebruik ik niet vanwege er vervelende herinneringen aan dit programma.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!