Amerikaanse consultant roemt digitale strategie News Corp, Viacom en Disney

11 juni 2006, 08:38

Eerder meldde ik al in diverse posts over de veranderingen van eenrichtingsverkeer TV naar meer interactieve TV. Dit laatste vaak in samenhang met internet. In de VS is deze strijd om het integrale aanbod dit jaar echt losgebarsten. Multimediaal, maar vaker cross-mediaal, worden nieuwe concepten gelanceerd, die vooral sterk blijken als de content sterk is. De Amerikaanse brainstorm- en lobbyclub ID!A (Innovation in Digital Advertising) liet analist Richard Greenfield opdraven op 1 van hun recente bijeenkomsten. Greenfield is managing director and media analyst bij Pali Research.

Zijn conclusie: News Corp doet het ‘t best, maar Viacom en Disney hebben de meeste potentie. De belangrijkste reden: zij beheersen hun complete content. Overigens heb ik het idee dat het goede geluid over News Corp (ook door mij wel ge-uit) voornamelijk komt door het enorme succes van MySpace.

Over de exploitanten (in dit geval kabelaars) had hij een leuke quote: “I’m not a big fan of cable specifically. … I used to think cable business was the best, but I wouldn’t want to be a cable network that didn’t own its own content.”

food expert | trend watcher | speaker | author | podcast host | newsletter: Gijsbregt fileert | de Buik

Categorie
Tags

1 Reactie

    Cindy

    Finally the world is driven,AGAIN by profit, to go ‘more interactive TV’.

    As I have commented elsewhere (the debats on the 100USD laptop for children of the poorer countries), the money should not be WASTED on the hardware, but to work/research on making TV interactive. TV is one of the most available TOOL of telecommunications. Worldwide. ANd is a much healthier concept in ‘sharing information’.

    My argument has always been, terminal and keyboard are the access point for accessing information online. Making PC and giving the ‘dumb terminal’ more intellegent is the era of the 80s where internet was not known. By putting intellegent on a PC monitor/terminal, pushes up the prices to the point that many people could not afford to own one (now the prices war drop the prices …), therefore effectively creating the unnecessary digital divive situation that we see now. And created the world riches man — Bill Gates.


    11 juni 2006 om 14:16

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!