Jeanswinkel test privacvyvriendelijke Bluetooth aktie

19 juni 2006, 03:00

Emerce: Jeanswinkel Score start vandaag in Arnhem (Marco…!) met een actie waarbij het winkelende publiek een sms-bericht ontvangen als ze hun mobiele telefoon met Bluetooth of Infrarood richten op een poster in de etalage. Op de poster staat uitgelegd dat om kans te maken op een complete outfit van Score je de Bluetooth of Infrarood functie moet inschakelen en vervolgens de telefoon moet richten op de etalage.

“In tegenstelling tot andere Bluetooth acties kunnen gebruikers zo zélf beslissen of ze wel of geen sms-bericht ontvangen,” aldus Dinto Hazel van het bedrijf Pinkeye, dat de technologie voor de actie verzorgt. Als de test succesvol is, vindt een uitrol plaats naar andere filialen van Score.

Ik ben erg benieuwd hoeveel mensen daadwerkelijk de gevraagde handelingen zullen uitvoeren.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

4 Reacties

    Paul van Veenendaal

    Score in Arnhem komt weer met wat nieuws de SMSFlyer ter opening van het Musiskwartier. Arnhem the place to be om mobiele marketing te testen 😉

    PERSBERICHT

    —————————————————————————————————————-

    SMSFlyer vervangt papieren flyer

    Vandaag 24-augustus-2006 zullen er voor de eerste keer in de binnenstad van Arnhem geen papieren flyers worden uitgedeeld, maar een flyer in de vorm van een sms

    ARNHEM, 20060824 — Tijdens de opening van het Musiskwartier in Arnhem zal een promotieteam i.p.v. papieren flyers een flyer uitdelen in de vorm van een sms naar de mobiele telefoons van geïnteresseerden. Promotiedames ingehuurd door Score retail B.V. zullen de gehele dag op deze manier flyers uitdelen om hun nieuwe Score filiaal te promoten. In de SMSFlyer wordt de ontvanger niet alleen aangemoedigd om het filiaal te bezoeken, maar maakt hij ook kans om een gehele outfit te winnen.

    Het uitdelen van flyers en folders wordt door steeds meer gemeenten aan banden gelegd om rommel op straat in te dammen. Voor gelegenheden variërend van detailhandel, horeca en concerten eindigen deze op straat. Met deze sms-dienst worden mogelijke klanten niet alleen op een effectieve en eigentijdse manier benaderd , maar wordt er ook een praktische database van mobiele nummers aangelegd van geïnteresseerden.

    De dienst SMSFlyer is een uniek mobile marketing concept die het mogelijk maakt om promotieteams uit te rusten met een Marketeye.

    De Marketeye is een gepatenteerde technologie die bestaat uit een intelligente combinatie van Infrarood en Bluetooth gekoppeld aan een sms service. Geïnteresseerden kunnen hun Bluetooth of Infrarood activeren en deze vervolgens bij de Marketeye van de promotor houden. Na enkele seconden wordt de SMSFlyer ontvangen.

    De SMSFlyer is een initiatief van het mobile marketingbureau Pinkeye, die eerder dit jaar soortgelijke acties met Orange, MTV en Score heeft gelanceerd.

    Door het inzetten van de SMSFlyer kunnen organisatoren van evenementen, danceparty’s, horecagelegenheden en gemeenten anders dan bij papieren flyers, waste in de binnenstad minimaliseren.

    Voor meer info kunt u contact opnemen met Dhr.Hazel marketing & sales directeur Deze is te bereiken onder het nummer 026 3892048 d.hazel@pinkeye.nl

    —————————————————————————————————————-


    24 augustus 2006 om 21:22
    media

    Moet nog steeds eens een keer op bezoek bij Score; zitten tenslotte ook met hun kantoor hier op de hoek!


    25 augustus 2006 om 04:23

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!