Adverteerder in VS betaalt voor kijkdichtheid commercials
De discussie over reclame op TV in de VS loopt al sinds de “upfront” in mei. De tradtionele manier van betalen voor reclame op TV ligt onder vuur. Door de accountabillity van internet (en de groei van reclame op internet), is het betaalmodel van TV steeds ouderwetser. De adverteerders protesteerden en de onderhandelingen voor het komende seizoen lopen nog steeds. De discussie ging over uitgesteld kijken met de DVR (al dan niet met reclame), over multitasking (naar de WC gaan tijdens de reclame) en umfeld.
De even eenvoudige als doeltreffende oplossing is om niet meer te rekenen in kijkers naar het programma, maar in kijkers naar de reclamebreak. ABC (één van de grootste networks, een onderdeel van Disney) zegt hiervoor al klaar te zijn en Nielsen zegt in november klaar te zijn met haar nieuwe onderzoeksmethode. Betalen per individuele commercial (zoals op internet) stuit de networks tegen de borst. Zo kunnen zij immers bestraft worden voor slechte prestaties van de creatieven van het reclamebureau.
Benieuwd hoeveel van die reacties positief zullen zijn
Kopstoot is voetbal onwaardig
Verkeerd artikel 🙂