Pandora’s box voor Adfoblog?

29 juli 2006, 10:04

In het gekrakeel rondom de kansloze discussie tussen de rakkers van GeenStijl en NS communicatiemanager Joost Ravoo dient zich mogelijk nog een verliezer aan. Adfoblog leek aanvankelijk goed te scoren met de posting rondom deze stijlloze soap maar dat laat zich inmiddels toch wat anders aanzien.

Een ieder met een mening deponeerde de afgelopen dagen een vogelpoepje op het al ernstig geschonden blazoen van Joost Ravoo en als klap op de vuurpijl vond ene Joost van Eupen het nodig om zijn (voor)naamsgenoot nog even een forse trap na te geven met een posting zonder toegevoegde waarde. Onder het motto geef geen stok aan een gek want dan slaat hij je ermee voor je bek heb ik het wel een beetje gezien met deze buitenproportionele collectieve verontwaardiging over het onhandige gedrag van Joost Ravoo.

Inmiddels heeft Adfoblog ook de keerzijde van het bloggen ontdekt want wat zich afspeelt in de periferie van de postings rondom dit onderwerp heeft er toe geleid dat er vandaag (zaterdag) reacties met sterk racistische inhoud verwijderd moesten worden. De vermoedelijke joodse afkomst van Ravoo en zelfs de aanval op 9/11 werden aangehaald door GeenStijl aanhangers. Heerlijk die traffic!

Dit op zich interessante onderwerp over de misser van een vooraanstaande communicatiemager lijkt een te haastig uitgepakte doos van Pandora te worden voor Adfoblog. Jeroen Mirck krijgt het er nog druk mee dit weekeinde. Ik wens hem veel succes en wijsheid…

Kritische macro kijk op relevante mediaontwikkelingen en aanverwante distributietechnologie.

Categorie
Tags

25 Reacties

    Karel Kolb | Feeder

    Albert, waarom heb je deze post niet als reactie bij het stuk van donderdag geplaatst? Als ik zelf ergens genoeg van heb hou ik er verder gewoon mijn mond over. Nu vind ik je verontwaardiging nogal onecht overkomen. Als ik heel boosaardig denk zou ik je zelfs betichten van goedkoop effectbejag.


    29 juli 2006 om 10:19
    venturo

    Oeps Karel nogal een verkeerde voorstelling van zaken, ik wasnl betrokken bij de discussie met de verijderde postings. En vanaf donderdag overigens.


    29 juli 2006 om 10:24
    Karel Kolb | Feeder

    Ik heb de discussie vanaf donderdag hier gevolgd. Ook jouw reacties gelezen. Daar had deze post dus nog bij gekund. Of bedoel je dat ook jóuw comments daar worden weggehaald? Dan heb ik inderdaad voor mijn beurt gepraat, had je simpelweg geen andere keus.


    29 juli 2006 om 10:27
    Hoxha

    Ach, Adfoblog krijgt opeens gigantisch veel bezoek. Idioten heb je overal, ook op Marketingfacts. Open comments is kwestie van wat tijd steken in modereren en klaar, is echt niet het einde van de wereld. Dit probleem heeft mf ook met open comments, gezien de vele spam. Valt onder de groeistuipen van elke groeiende site en is met wat informatietechnologie makkeliijk op te lossen. Pandora’s doos? Dat klinkt als die film met die dominante mevrouw en die ontplofte mol


    29 juli 2006 om 10:40
    media

    Tsja, om eerlijk te zijn ontgaat mij een beetje het doel van deze posting Albert. De grote overwinnaar in deze opgeklopte vete tussen GS en de communicatiemanager van NS lijkt inderdaad Adfoblog te worden.

    Jeroen in ieder geval alvast gefeliciteerd! Voor zover ik weet heb ik met Marketingfacts nog nooit de voorpagina van de Volkskrant gehaald.

    Btw, begrijp ik nu goed dat GS (veel) bezoek stuurt naar Adfoblog; dat dit extra bezoek resulteert in extra pageviews die o.a. worden gebruikt om een banner van GS te tonen aan vooral bezoekers van GS? En dat GS daarvoor Adfo betaald? Het zal wel aan de Toscaanse zon liggen maar ik moet hier nog eens goed over nadenken 😉


    29 juli 2006 om 11:09
    Peter Bonjernoor

    @Marco’s BTW – dat heet guerillamarketing… :o)


    29 juli 2006 om 11:34
    venturo

    Marco, het doel is het verkondigen van een mening en het beschrijven van een veronderstelling. Ik heb vanmorgen inmiddles verwijderde reacties gezien op adfoblog waar je aangifte voor kan doen. Ook mijn reacties zijn verwijderd dus zet ik mijn zeepkistje in mijn ‘eigen’ marketingtuin. Ik denk dat deze ‘ traffic’ overigens niet met heel veel applaus ontvangen zal worden bij adformatie. Wat reageert zijn overigens passanten die helemaal niet geinteresseerd zijn in adfoblog. Wat schiet je er mee op behalve dat je moet moderate op je vrije dag. Hoxa heeft niet alleen een prachtige scherpe pen maar bagatelliseerd ook makkelijk.


    29 juli 2006 om 14:41
    Dolby

    @Marco Derksen: Ik heb jou eergisteravond een nieuwsbericht gestuurd, waarop ik de melding kreeg dat je tot 7 augustus op vakantie bent. Meteen daarna heb ik het bericht naar Erik verstuurd, en zie dat er nog steeds geen aandacht aan geschonken is. Of is onze onthulling over Ilse Media en Erolog.nl niet interessant genoeg? Of schrijven jullie er niet over, omdat Ilse een belang van 25 procent in deze site heeft?


    29 juli 2006 om 15:00
    jan bennink

    neuh, adfoblog is een zekere winnaar. Jeroen Mirck heeft het fantastisch gedaan. Ik ben dolblij dat het blog van mijn lijfblad Adformatie, scherp en gewaagd durft te zijn. een blog is voor discussie. Dit vereist uitdaging, stellingname, polarisatie. Jeroen Mirck heeft dit begrepen. T is gewoon Hegel… These Antithese. vroeger werd het synthese, Nu wordt het vaak iets veel interessanters. Bloggen is best link. Want als je succes hebt, krijg je ook een boel bagger binnen. Zie het als bijvangst, he joost? (tonino). Maar het is zeker de moeite waard. En racistische uitingen? een permaban doet wonderen!

    Groetjes!

    Jan Bennink

    ps LoL @Hoxha (ontplofte mol post)


    29 juli 2006 om 15:38
    venturo

    Dolby, inspecteur arglistig, al wat wederhoor opgepikt bij Ilse? Ik denk van niet.


    29 juli 2006 om 19:48
    Dolby

    Tante Ilse houdt haar kaken stijf op elkaar, Albert. En geloof maar dat we uitstekende bronnen hebben. Erolog aanmaken? Veel sterkte ermee.


    29 juli 2006 om 21:04
    pieter

    Eindeliijk iemand die door heeft wat een fout adfoblog maakt met dit hijgerige gedoe. Ben er van overtuigd dat kluwer maar ook adformatiehoofdredactie hier niet blij mee is.


    30 juli 2006 om 14:25
    Erologger

    Dolby heeft gelijk. Ilse zegt lekker niks, maar slaat groot aan het aftrekken in duistere hoekjes. Gefeliciteerd Ilse, we zien de zuigende 0900-erobanenrs wel tegemoet!


    31 juli 2006 om 03:54
    venturo

    Jeroen ff geen grappen. Ik stond daar helaas prominent tussen. Stond want ook mijn reacties op die imbecielen zijn door Adfoblog verwijderd. Ik vind het goed maar ga nou niet de boel baggetaliseren hier. Trallala niks aan de hand.

    “By the way: de publiciteit voor Adfoblog is leuk meegenomen, inderdaad.” Dat dacht Talpa aanvankelijk ook….


    31 juli 2006 om 06:38
    jeroenmirck

    @ Albert: Navraag leert dat er inderdaad is gemodereerd in de reacties onder het bericht van Joost van Eupen, door de auteur zelf. Ik bagatelliseerde trouwens niks, want ik wist het simpelweg niet. Ik ging er gemakshalve van uit dat alleen de redacteuren konden modereren. Onze gastbloggers kunnen dat ook, zo blijkt, in de reacties onder hun eigen berichten. De ‘crap’ is weggehaald, inclusief de reacties op die ‘crap’.


    31 juli 2006 om 09:35
    venturo

    Fair enough Jeroen. Overigens draag ik adformatie en ook adfoblog een warm hart toe zoals je weet. Randdebielen die dat soort teksten verspreiden doen mij echter afhaken en ik weet zeker dat zulks niet alleen voor mij zal gelden. Vandaar ook mijn posting hier.


    31 juli 2006 om 09:48
    Kasper Katje

    De ‘crap’ is weggehaald, inclusief de reacties op die ‘crap’.

    De fake posting onder mijn naam in ‘Ravoo gezogen?’ staat er anders nog gewoon hoor dus wat is crap en wat niet? Overigens mag ie gewoon blijven staan hoor maar vind het toch opvallend dat blijkbaar iemand gewoon je naam kan misbruiken. Lijkt me toch simpel te controleren op basis van IP-adres.


    2 augustus 2006 om 12:42
    jeroenmirck

    @Kasper: Je gaf zelf aan het niet erg te vinden, dus heb ik die overduidelijke nepreactie laten staan. Wel heb ik een aantal Wim Heitinga’s verwijderd. Hebben jullie hier ook wel eens last van Wim en zijn alter ego’s?


    2 augustus 2006 om 13:16
    Kasper Katje

    Jeroen, bedankt voor je snelle reactie. 😉


    2 augustus 2006 om 13:18
    Joost

    @Albert, Ik was alweer vergeten dat jij dit geschreven had, maar goed dat je me er even aan herrinnert 😉


    1 april 2008 om 21:02

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!