Future of Media: hoe gaan mainstream en social media samen?

31 juli 2006, 06:22

Furure of Media

Hans Mestrum verwijst naar het recente rapport Future of Media (pdf) van Future Exploration Network over de toekomst van mainstream en social media. De belangrijkste veranderingen van de media volgens het rapport:

  1. Shifting: Gebruikers zullen media naar hun eigen hand gaan zetten.
  2. Time compression: Snel en simpel is het devies voor wie succesvol wil zijn in het nieuwe mediatijdperk.
  3. Infinite Content: Informatieproductie groeit explosief en de keus wordt oneindig.
  4. Generation Change: De belangrijke innovaties zullen ingeleid worden door de jeugd en door bedrijven buiten de sector.
  5. Media is everywhere: De muur, het tafelblad, een pak cornflakes…alles wordt een medium, de media zijn overal.
  6. Mediabedrijven gaan de race om de (content)rechten verliezen.

Het voorwoord is geschreven door Ross Dawson, voorzitter van de Future Exploration Network, die op zijn weblog rossdawsonblog.com een toelichting geeft op het rapport en bovenstaand schema (pdf). Aanrader!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    Kees

    Inderdaad interessante kost


    31 juli 2006 om 07:54
    Hugo Raaijmakers

    goed artikel!


    1 augustus 2006 om 07:02

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!