OHRA verzekert nu ook Eccky baby’s
Ouders van een Eccky baby kunnen eindelijk opgelucht ademhalen. Vanaf nu is elke Eccky baby vanaf de geboorte verzekerd tegen zorg, schade en aansprakelijkheid. Verzekeraar OHRA biedt iedere Eccky gratis een pakket van zorg-, schade- en aansprakelijkheidsverzekeringen aan. Het online spel Eccky is in het voorjaar gelanceerd en kent inmiddels zo’n 300.000 geregistreerde gebruikers en meer dan 100.000 geboren Eccky’s.
Per Eccky doneert Ohra 30 credits ter waarde van 30 eurocent die over 6 dagen als premie worden afgeschreven. OHRA stelt meerdere redenen te hebben om de virtuele Eccky wereld te verzekeren.
Eccky simuleert het echte leven, inclusief karakter- en spraakontwikkeling, eet- en slaapbehoeften en merken en producten uit de echte wereld. “We willen vooral benadrukken hoe belangrijk het is jezelf, je gezin en je kinderen adequaat te verzekeren. Wij geloven erin dat je dat besef niet vroeg genoeg kunt stimuleren. Juist nu zien we dat jongeren regelmatig ontoereikend verzekerd zijn omdat zij vaak geen interesse hebben om na te denken over risico’s in het leven. Je kunt er dus niet vroeg genoeg mee beginnen. Het is daarom niet meer dan logisch dat Eccky’s ook goed en direct verzekerd zijn”, stelt Jaap Kooij, manager internet marketing OHRA.
Daarnaast speelt Eccky in op een combinatie van trends waar OHRA direct of indirect mee te maken heeft. Voorbeelden hiervan zijn de populariteit van het instant messaging kanaal en het (online) gamen, de behoefte om te personaliseren en de toenemende invloed van jongeren bij de aanschaf van producten door ouders.
Peter Warman, bij Media Republic commercieel verantwoordelijk voor Eccky: “Het concept dat wij samen met OHRA hebben uitgewerkt is realistisch en subtiel verweven in het spel. Bovendien hebben wij met OHRA een goede partner gevonden om de Eccky geboortekaartenservice te lanceren, eerst digitaal en straks ook op briefkaarten, die we de ‘echte wereld’ in gaan sturen”.
Eccky is in maart dit jaar gelanceerd en kent inmiddels 300.000 geregistreerde gebruikers en meer dan 100.000 geboren Eccky’s. Eccky wijzigde recent nog haar marketingstrategie en is vanaf 1 september gratis waardoor het bereik nog verder zal toenemen. Tot die tijd zijn er via OHRA.nl codes beschikbaar waarmee je een gratis Eccky kan maken.
Mooi om te zien hoe de virtuele wereld en real world elkaar beinvloeden. Binnenkort een samenwerking met een begrafenisondernemer en de Eccky-lifecycle is rond 😉
Bron: Ohra
leuk initiatief! welke gaan er nog meer volgen?
Idd leuke ontwikkelingen. Ben benieuwd wat er nog meer aan zit te komen.
Very nice indeed. Misschien is een leuke volgende stap producten voor Eccky’s aan te schaffen tegen kleine betalingen of virtueel geld dat je op een andere manier kunt sparen. Of kan dit al? (ben nooit verder gekomen dan het aanmaken van een Eccky, ga nu weer eens proberen).
Eccky en een platform waar je tegen andere eccky’s kunt gamen, multiplayer games. Welke eccky is de beste gamer. Kun je credits mee winnen enz..
Lenaert, wanneer begint funnygames.nl met Eccky?
tot nu toe positieve reacties… zou Albert wel online zijn? 😉
Ha Niels, ik wacht even met het meelopen in de polonaise, volgens mij heb ik inhoudelijke kritiek gehad en heb dat nog steeds. Dat veranderd niet door een aardig initiatief maar door een zichtbare structurele marketingaanpak voor Eccky. Dit zou het begin kunnen zijn maar zullen we de resultaten even afwachten. Ondanks dat een leuk initiatief…
Wat ik niet begrijp is waarom de omschrijving van het aantal en het soort gebruikers niet veel verder komt dan “100.000 Eccky’s sinds maart†en “jongerenâ€. Een simpele omschrijving zou voor mij al genoeg zijn. Bijvoorbeeld:
– gebruikers in verschillende leeftijd groepen
– aantal gebruikers per maand
Daarnaast ben ik erg benieuwd naar de kosten van participatie. Is er een rate card? Bijvoorbeeld:
– Aanbieden van artikel in de winkel: X Euro per maand
– Product placement: X Euro per placement per maand
Een succesvolle case zou ook van harte welkom zijn. De participatie van Telfort, Doritos en Gogo-tours doen mij als adverteerder nog niet echt overtuigen. Voorbeelden:
Doritos: Hier en daar zie ik een zak chips liggen. Waarom zou ik het kind onnodig ongezond voedsel naar binnen laten werken als een van de peilers gezondheid is? Of wordt het kind gelukkiger van Doritos? Gaan Eccky spelers nu ook meer Doritos kopen als ze in een echte winkel zijn?
Telfort: Op ieder kamer ligt een mobiele telefoon. Waarom zou ik op die telefoon een berichtje achterlaten als ik op de Messenger zit met de partner waar mee ik het spel speel. Waarom ligt er een mobiele telefoon naast het bed van een baby? Of wordt het kind wederom gelukkig van een beltoon? Verkoopt Telfort nu ook meer abonnementen?
Gogo tours: ? Ik click op een item ergens in het spel en krijg spontaan een aanbieding voor een jongeren reis. Huh? Wat heeft mijn Eccky hier nou weer aan? Verkoopt dat nou een beetje via Eccky?
Ik wil heel graag heel hard roepen dat Eccky werkelijk fantastisch is en een aanrader voor iedere adverteerder maar tot nog toe loop ik net als Albert nog niet in de polonaise mee.
Yme, ik begreep dat je vond dat Joost Ravoo juist acteerde door de discussie op weblogs aan te gaan. Is dat ook zo wanneerhet gaat om onderwerpen Mediarepublic aangaan? Eccky bijvoorbeeld?
@Jaap Kooij, manager internet marketing OHRA: Je schrijft dat je met dit concept wilt “benadrukken hoe belangrijk het is jezelf, je gezin en je kinderen adequaat te verzekeren.”.
Kun je ons vertellen welke zorg-, schade- en aansprakelijkheidsrisico’s die Eccky’s precies lopen, en op welke manier je deze met zo’n OHRA Eccky-verzekering kunt afdekken?
Ahum, niet om mijn concullega bij te staan, maarre : jullie weten toch dat er in virtual games als Second Life, waar je betaalt in Linden – die je buiten het Web kunt omzetten in echt geld ? En dat je bijv. op Ebay een personage uit een virtual game kan kopen ?
Als dan zoveel al financieel is, waarom zou je dan niet verzekeringen in de virtuele wereld introduceren ? Misschien dat het een onderdeel van het spel is, of dat je credits krijgt omdat je goed/beter zorgt voor je Eccky-kind ?
Albert, een conversatie is geen doel op zich…
@Carl en Ewout
Iedere Eccky loopt tijdens het spel een aantal zorg-, schade- en aansprakelijkheidsrisico’s.
Het kan bijvoorbeeld zomaar gebeuren dat je Eccky ineens uit de boom in de speeltuin valt, of dat er een ruit is gebroken met voetballen, of dat de huisraad is gestolen…
reken maar dat de Eccky-ouders blij zijn dat hun Eccky op zo’n moment is verzekerd! 😉
Yme; ik begrijp je selectieve terughoudendheid wel hoor. Ik zou zeggen snoer me de mond met mooie tastbare resultaten voor Eccky. Deze (Ohra) ijsschots bevalt me overigens beter dan voorgaande door Bas beschreven hierboven. Ik zou zeggen verdien het applaus of aanvaard de kritiek.
Niels; ik heb bewondering voor het voorstellingsvermogen in deze en ben benieuwd naar de praktijk.Succes met de actie.
Ik vraag mij net als Carl af welke zorg-, schade- en aansprakelijkheidsrisico’s die Eccky’s precies lopen.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!