UPC buigt voor Geenstijl.nl

8 augustus 2006, 04:11

Het publiceren van een ‘dreigende’ chat richting UPC van de GeenStijl-redactie was voldoende om een medewerkster van het blog in allerijl te laten ontzetten uit haar telecommalaise. UPC heeft sinds een maand een speciaal helpdeskteam van 7 man dat doorlopend klachten op blogs, discussieforums en webchats zoekt en neutraliseert. Dat team signaleerde de GeenStijl-dreiging en wendde die effectief af aldus Emerce.

De woordvoerder van UPC legt uit:

(…) Een speciaal team met daarin technici en mensen die erin zijn getraind met klanten om te gaan, zijn begonnen zich in discussies te mengen op Chelloo.com, een onafhankelijk forum waar het klachten regent over Chello en UPC. We zijn bij mijn weten het eerste telecombedrijf dat zich in de discussies van klanten mengt. Dat doen we overigens enkel op basis van feitelijke informatie. Binnenkort openen we op UPC.nl een eigen discussieforum voor klanten. (…) We hebben ons afgevraagd af of je wel of niet mee moet doen met die discussies. Het bleek uiteindelijk onlogisch om het niet te doen. Het stelt je in staat snel te handelen en escalatie te voorkomen. Een discussie die dagen duurt, kan met 1 reactie van onze zijde worden afgedaan. Je ziet dat de klachtenstroom naar internet verschuift. Wij dus ook. (…)

Goed initiatief van UPC, alleen kan ik mij voorstellen dat er lastiger zaken zijn deze case, dit is nogal snel scoren. Helaas hebben UPC nog niets zien langskomen bij de posting de eerste ervaringen met de UPC Mediabox. Misschien de GeenStijl Consumentendienst maar eens mailen 😉

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

8 Reacties

    media

    Het zou wel heel erg zwak zijn van UPC als ze inderdaad op basis van de dreiging van Geenstijl zouden hebben gereageerd. Wel een prima initiatief overigens om de weblogs en forums te monitoren!


    8 augustus 2006 om 04:39
    Oof

    En toch blijft het een eng en gluiperig bedrijf. Oh als ik al weer denk aan al die malaise met de digitale televisie van ze. Of de storingen in mijn internetverbindingen, de helpdesk etc


    8 augustus 2006 om 04:50
    evroekel

    @Marco: Je bent mij net voor 😉 Overigens heb ik de berichten van de laatste 120 dagen van Chelloo-forum eens doorgespit, maar ben daar tot nu toe nog geen UPC tegengekomen in de disucssie. Iemand al iets gevonden op dit vlak?


    8 augustus 2006 om 05:12
    Marc

    Het goed die mengen van UPC in het openbare digitale leven. Had ik niet van ze verwacht.

    Toch wil ik een kleine kanttekening maken.

    Het gevaar bestaat dat degene met de grootste mond, de hardste schreeuwer, de meeste aandacht zal krijgen van UPC.

    De wat schuchtere opa en oma die andere omgansvormen gewend zijn dan de jonge chatter kunnen snel aandacht te kort komen.

    Ik weet niet of dit feitelijk zo is, het is niet duidelijk of dit speciale helpdeskteam onder een paraplu werkt met het al bestaande team.


    8 augustus 2006 om 07:06
    paul

    Ben benieuwd hoe vaak ze reageren…Want als ze via UPC op internet zitten zullen ze vaak down zijn 😉

    Overigens vind ik zeven man in dienst erg veel…Dat is wel een indicatie hoeveel klachten ze, op internet alleen al, krijgen….


    8 augustus 2006 om 07:07
    Rob

    Geen idee waar bovenstaande over gaat, maar ik kan een heel negatief boek schrijven over Upc en zij kunnen er geen tegenwoord op geven.

    Vandaag erachter gekomen dat plotseling mijn favorite muziekzenders zijn vervangen voor tros sterren tv of zo en nick JR, geen mtv2, geen vh1 classic, geen mtv hits meer, geen mtv base meer, allles weer op Tros niveau, daar heb ik echt geen digitale tv voor genomen.

    En dat is nog maar het eind van het begin.

    Sorry, moest ff wat kwijt, toen ik dat eerder vanavond via de Upc website wilde doen kreeg ik na het invullen van het contact formulier een storingsmelding, en ging mijn bloed koken


    5 oktober 2006 om 19:07

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!