Nominaties voor de EMMA’s bekend
De jury van de EMMA’s, de jaarlijkse prijzen voor de beste e-mailmarketing campagnes, heeft een keuze gemaakt uit de inzendingen. In totaal zijn zes cases aangewezen die in aanmerking komen voor een EMMA. De prijzen worden uitgereikt tijdens de vijfde Nationale E-mail Marketing Conferentie, die op 7 september 2006 plaatsvindt in Media Plaza te Utrecht.
De genomineerden in alfabetische volgorde zijn:
Bertoli
Case: Ricetta di Bertolli
Bureau: Suntzu
Essent
Case: Essent verbruik- & tarievencommunicatie
Bureau: Veritate
Martinair
Case: Online ticketverkoop verhogen
Bureau: Yourzine
Postbank
Case: Postbank gaat de dialoog aan via e-mail
Bureau: RapidSugar
TPG Post
Case: online verhuiskaarten omzet via email strategie
Bureau: RapidSugar
Van Gogh Museum
Case: Videomail
Bureau: Bitmove
De jury – die bestaat uit Marc Borgers, voorzitter van EMMA-nl (wanneer zou die nu eens gaan beginnen met bloggen op Marketingfacts?), Beer Flik van Dynamic Zone, Peter Joziasse van TPG Post, Michel Schaeffer van bol.com en Paul Petermeijer van BBP – heeft de ingezonden e-mailcampagnes getoetst aan de hand van een aantal vooraf vastgestelde criteria:
– effectiviteit van de campagne (o.a. respons, budget)
– creativiteit (o.a. opmaak, layout, content)
– inzet van middelen (o.a. personeel, budget)
– onderdeel van totale communicatie
– functionaliteit (o.a. gebruiksvriendelijkheid)
– innovatieve elementen, is het vernieuwend
– de wijze waarop het database is opgebouwd (permissie van de ontvanger is een vereiste)
– resultaten en opzet van eventuele ondernomen commerciële testen
Uiteraard is Marketingfacts (Robert de Boer) aanwezig tijdens de Nationale E-mail Marketing Conferentie en zal hiervan verslag doen.
Persbericht was me niet helemaal duidelijk maar naar ik nu begrijp zijn bovenstaande in principe allemaal al prijswinnaars (brons) en maken allen tijdens de conferentie nog kans op goud of zilver.
Best lastig hoor zo’n persbericht goed opstellen 😉
Hi Marco,
Ik zie dat je ze allemaal genomineerden noemt, maar het zijn allemaal winnaars!
Aan het einde van de congresdag (na presentaties) wordt duidelijk wie de gouden, zilveren of bronzen EMMA ontvangt. Dit kunnen overigens uiteindelijk meerdere winnaars zijn van één “kleur” (goud, zilver of brons) Sowieso zijn alle cases winnaars, dus een bronzen EMMA is al in bezit!
gr. Heidi
Leuke keuze dit jaar! Maar het valt mij wel op dat hoofdsponsors van dit soort evenementen altijd genomineerd worden. Is het voor de neutraliteit niet beter als genomineerden geen hoofdsponser van hetzelfde evenement kunnen zijn, of is dan het voortbestaan (commercieel) van dit soort evenementen in gevaar?
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!