Unilever en innovatie
Vorige week stelde Dick Veerman op Marketingfacts de case voor waarin Unilever werd geconfronteerd met klotebloggers. Een interessante case gezien de interesse van de lezers. De case is bijna 10,000 keer bekeken en leverde meer dan 30 reacties op.
De case bleef niet onopgemerkt en werd door diverse sites opgepakt. Naast foodlog.nl, is de discussie inmiddels te vinden op o.a. Adfoblog, NRC-weblog en het Managementboek-weblog. Ook achter de schermen gaat de discussie door en het zal me niet verbazen als we deze week in Wageningen nog terugkomen op deze case.
Ondertussen blijft het opvallend stil aan de kant van Unilever. Oost-indisch doof of zouden ze werkelijk denken dat het wel over waait?
He kloteblogger! Inmiddels kun je met goed fatsoen als Unilever-man je klanten al geen ‘becel’ + ‘linolzuur’ in Google meer laten intikken
Nu wordt het interessant.
Jaap Ginneken schrijft in zijn boek “brein-bevingen” het volgende over het onstaan van menigten; ” Zo bleken eenheden op de een of andere manier informatie of toestanden aan elkaar te kunnen doorgeven, via overbrenging, via verspreiding, via besmetting, en vooral via stapsgewijze verandering. We komen nu op een volgend metaprincipe, namelijk de manier waarop dergelijke eenheden zich aan bewegingen of gedragingen van elkaar aanpassen, en hoe dit proces zich eveneens gaandeweg kan versterken “.
Dick, het lijkt erop dat jouw artikel impact begint te krijgen. De berichtgeving begint aan te zwellen.
Hou je ons op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen?
De beurskoers is in ieder geval met enkele procenten gestegen.
Groet,
Arnoud