Cross Media Week – Picnic ’06: Een ontmoetingsplaats

29 augustus 2006, 13:01

Cross Media Week - Picnic '06: Een ontmoetingsplaatsOngeveer een maand voor aanvang van het evenement begint het mij duidelijk te worden wat de cross media week nou eigenlijk is, of beter gezegd: wil zijn.

De cross media week wordt een ontmoetingsplaats. Een plek waar media, creativiteit, technologie én publiek bij elkaar worden gebracht. Deze ontmoetingsplaats is informeel en open van aard en wordt geflankeerd door veel informatie over cross media en crossmediaal vermaak. Doelstelling? Mensen met elkaar in contact brengen, om zo de creatieve industrie in Amsterdam in zijn geheel een extra impuls te geven, zowel vanuit de bedrijfskant als van publiekszijde.

Voor Amsterdam (geldschieter voor dit project) is het van belang om Amsterdam internationaal weer tot één van de 5 top-hoofdsteden van Europa te maken. En dan niet om de bekende ‘Amsterdam’-usp’s, maar vanwege het bruisende en creatieve karakter van de stad. Dat hadden we in de 17e eeuw en dat wil men in Amsterdam ook nu en in de toekomst uitstralen. Om dit te realiseren wordt het terrein van de Westergasfabriek voor de gelegenheid omgedoopt tot Cross Media ‘Place to be’ met veel inhoud:

Cross Media Workshops

Cross Media Congres

Cross Media Picnic Plaats

Cross Media Publieksevenementen

Cross Media Workshops

Partners organiseren Workshops en andere events. Deze workshops lopen uiteen en gaan over nieuwe vormen van Gaming; Mobile Marketing; Geld verdienen in een online omgeving; Online journalisme; etc.. Deze workshops worden gedurende 3 dagen georganiseerd en zijn meestal vrij toegankelijk.

Cross Media Congres

Op donderdag en vrijdag is er een congres in de Zuiveringshal West. Sprekers zijn onder meer: John de Mol; Linda Stone; Dan Gillmor; Joseph Jaffe (life after the 30 second spot); Philip Rosedale (Second Life); Yme Bosma (Eccky); Matt Locke (Head of Innovation bij de BBC); Michiel Buitelaar; Lorraine Twohill (marketing director Europe bij Google); Reinier Evers en ga zo maar door. De Lijst van sprekers is indrukwekkend en belooft in elk geval heel wat. Het congres is niet vrij toegankelijk. Kosten: € 750. Als mediapartner kan Marketingfacts echter een korting aanbieden.

Cross Media Picnic plaats

Van woensdag 27 t/m vrijdag 29 september is de Zuiveringshal Oost op de Westergasfabriek één grote Picnicplaats. Partners hebben er stands en er kan op een informele manier worden gepicknickt en genetwerkt. Hier ontstaat de sfeer die nodig is om mensen makkelijk met elkaar in contact te brengen. Deze hal is vrij toegankelijk gedurende het evenement.

Cross Media Publieksevenementen

Bij Cross Media gaat het om beleving. Alleen als de beleving het rechtvaardigt wordt er business gerealiseerd. Om die beleving te bieden worden diverse publieksevenementen in Amsterdam georganiseerd. Bovendien vertelde Bas Verhart in zijn presentatie vorige week dat feesten belangrijk zijn… heel belangrijk, om het evenement te laten slagen. Er wordt dus gefeest eind september. En veel!

Het publiek wordt deelgenoot van de HIPHOP history tijdens de HOP op woensdag. Elke avond wordt er bar ‘gehopt’ in top clubs in Amsterdam (The Mansion, Opium, Zebra, Jimmy Woo, Hotel Arena, Rain en Odeon).

Op vrijdagavond is er ‘Picnic at night’ . Dan vindt onder andere de Machinima Salon (levensechte animatie in games) plaats. Tijdens OOGlive, ook op vrijdagavond geven artiesten hun beeld op het nieuws, gebruikmakend van multimediale middelen. Mij is nog onbekend of voor deze evenementen moet worden betaald.

Lianne van der Kruk is sinds juni 2007 werkzaam bij ilse media dochter newrulez 'the youth interaction company'. newrulez is een 'mediabedrijf nieuwe stijl', waar wordt geopereerd op het raakvlak tussen marketing en media. Newrulez ontwikkelt en exploiteert sites voor en door jongeren, waaronder onder andere: Kaboem.nl, Cu2.nl, Shopgirl.nl, Fancy.nl, Extrafris.nl, Partyscene.nl en Girlscene.nl. Voordat zij aantrad bij newrulez was Van der Kruk werkzaam bij ilse media in diverse marketing en development functies. In de laatste vier jaar als manager marketing en communicatie. Projecten: Invoering nieuwe Corporate ID voor ilse media (de vingerafdruk) Opzetten & ontwikkeling cursus Crossmedia A in samenwerking met SRM (start januari 2007) Consumenten marketingcampagne voor Startpagina (de fluisteraar, het restaurant en acupunctuur commercials, 2006) Sponsoring van de Dam tot Damloop door Startpagina Alle persberichten van ilse media Opzet van STIR en verdere ontwikkeling (mede-initiatiefnemer en oud bestuursvoorzitter) ilse media events: ilse media offline (2005) en ilse media 2.0 (2006) Sponsoring door ilse media van Picnic '06 TV-campagne voor ilse mail (januari 2004) Zoek het zomerwoord - zoekactie op ilse.nl (2003) Aanlevervoorwaarden - onderhandelingen tussen 5 internetexploitanten en PMA digital Voordat ze bij ilse media kwam werken werkte Lianne van der Kruk in Moskou bij Independent Media. Daar viel de website van de Moscow Times (www.themoscowtimes.com) onder haar verantwoordelijkheid. "Ik heb letterlijk met de voetjes in de modder de ins en outs van internet geleerd. Zakendoen met een Russische programmeur, die al mijn mailtjes eerst door een vertaalprogramma moest halen leerde mij een stuk meer over mijn eigen vak: communicatie. Wil je leren to the point te communiceren? Dan is dit echt een aanrader :-)"

Categorie
Tags

6 Reacties

    Edwin

    Hoe dan ook een evenement om van te smullen!


    29 augustus 2006 om 20:35
    LianneK

    Ik hoor net dat ook voor het dagprogramma op woensdag waarschijnlijk geregistreerd zal moeten worden. De workshops zijn gratis toegankelijk, maar om het netwerken te vergemakkelijken wil men dus weten wie waar straks is. Die registratie wordt mogelijk vanaf 4 september op de site: http://www.crosmediaweek.org


    30 augustus 2006 om 06:06
    diederik

    Dit is wel allemaal een beetje kruisbestuivingen.

    Een “journalestiek” artikel dat gewoon een bootye reclame is voor ‘Cross Media’ geschreven door Lianne van der Kruk (Ilse media) de hoofdsponsor, waar Marketingfacts weer onderdeel vanuit maakt. Niet erg subtiel.

    Of heet dit gewoon marketing?


    30 augustus 2006 om 06:39
    diederik

    @ Marco & Lianne

    oh ik begrijp het een voorzetje 😉

    lees het allemaal graag


    31 augustus 2006 om 04:13
    rxbbx

    Het idee van dit event is zeer goed. Interessant. Maar waarom A’dam? Slechte keuze qua stad, maar smaken verschillen. Jammer van de prijzen, maakt het minder toegankelijk. Beter dat het met de workshops normaal is geregeld.


    6 september 2006 om 10:21
    Robert de Boer

    Wie gaan er allemaal naar de PICNIC Night a 17,50? Daar wil ik wel naar toe, zou leuk zijn als er meer bloggers en bezoekers van marketingfacts aanwezig zijn!


    15 september 2006 om 13:22

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!