Case: Meer vrouwen achter de wasmachine!

15 september 2006, 10:12

Meer vrouwen achter de wasmachine!Introduceer een nieuw, uniek model wasautomaat (8 kg inhoud, meer dan normaal, met standaard wasautomaat-afmeting) voor Electrolux, op entertainende wijze. Als onderdeel van een multimediale campagne via TV, Print en Online ontwikkelde Breakaway het ‘Rol de wasbol’ gaming concept en verzorgde Blogads de seeding via blogs onder de doelgroep.

Casual games zijn enorm populair onder vrouwen tussen de 20 en 35, een groep die de primaire doelgroep van Elektrolux grotendeels overlapt. Breakaway gebruikte dit gegeven om een creatief gameconcept te ontwikkelen. Virale elementen komen onder meer tot uiting in het aanbieden van one-on-one battles (daag nu een vriend(in) uit!, waarbij de uitgedaagde tijdens het spelen van de game d.m.v een schaduw speler de verrichtingen van degene die hem/haar heeft uitgedaagd kan volgen.

Resultaat was “Rol de wasbol”, een game waarin vrouwen worden uitgedaagd door het (inderdaad) rollen van een wasbol zoveel mogelijk en zo snel mogelijk was te verzamelen, 8 kilo om precies te zijn. Dit alles in een makkelijk te besturen game, met de mogelijkheid vriendinnen uit te dagen. En voor de wasbol-wizards? Te winnen waren onder andere een wasmachine, een condensdroger en abonnementen op Linda.

Blogads verzorgde de seeding binnen de doelgroep, via een netwerk aan geselecteerde vrouwenblogs.

Resultaat? Posts op moeders.blogo.nl, vrouw.blogo.nl, celebs.blog.nl, vrouwen.blog.nl, PinkBullets en Jaggle, een aantal spelers dat de doelstellingen overtrof (we hopen nog een keer op het exacte aantal terug te komen) en een groot aantal terugkerende spelers.

De wasbol rollen kan de komende tijd nog op roldewasbol.nl

Polle de Maagt
Independent digital media consultantWebsite

Hello. My name is Polle de Maagt and I am an independent digital / social media consultant based in Ghent, Belgium. I try to change companies to be more about acts and less about ads.

Categorie
Tags

4 Reacties

    David

    Zal eens kijken wat we mogen delen qua statistieken


    15 september 2006 om 13:10
    Petra de Boevere

    Ik krijg toch altijd wat kromme tenen bij het in hokjes stoppen van de doelgroepen in een tijd dat steeds meer mannen ook de was doen en de traditionele rolverdeling in gezinnen aan het verdwijnen is. Hier doet manlief meestal de was trouwens.

    Ik zal wel ‘eenuitzonderingbevestigtderegelvoorbeeld’ zijn. 😉


    15 september 2006 om 13:56
    Marcel

    Niets weerhoudt mannen om deze game te speln. In de top10 (even als de rest van de highscores) zijn zowel mannen als vrouwen ruimschoots vertegenwoordigd. In bovengenoemde blogvoorbeelden vindt je dan ook mannensites (Jaggle) en vrouwensites (de kleinere blogo’s), maar om de pijlen te richten op vrouwen als doelgroep is statistisch gezien natuurlijk niet geheel onlogisch.


    15 september 2006 om 16:17
    Petra de Boevere

    Klopt Marcel, statistisch gezien niet nee, maar je zou ook aan datingsites kunnen denken waar de man dus moet bewijzen dat hij ook de was kan doen en zodoende door ‘de screening’ van de geëmancipeerde vrouw komt. (woehaaaaaaaaaaaaaaa, dat is pas origineel).


    15 september 2006 om 17:19

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!