Workshop Chatbots tijdens Picnic 06
Op vrijdag 29 september, op de middag van de laatste dag van het driedaagse Picnic 06 evenement (ook wel Cross Media week) kunnen deelnemers via een blik in de toekomst zelf bepalen wat kunstmatig leven nu al voor hun merk kan betekenen. Dit in een speciale workshop over chatbots.
Als partner van Picnic06 organiseert MediaRepublic deze workshop (en is dan ook te vinden op de site onder ‘partner events). Yme Bosma (business manager Eccky bij Media Republic) en ik zullen deze workshop faciliteren en hebben – naar ons idee – een leuke middag voorbereid.
Tijdens deze gratis twee uur durende (14:00- 16:00) workshop dompelen we de deelnemers onder in de onstuimige groei van kunstmatig leven. Chatbots komen natuurlijk aan de orde maar we zullen ook voorbeelden laten zien van robots waarbij je op straat je hoofd nog even verlekkerd zou omdraaien. Maar het wordt geen science fiction middag. Kunstmatig leven is iets dat merken niet zal ontgaan en ook iets waarvan we nu al volop vroege vormen zien. Daarom hebben we enkele interessante cases (waaronder Yvette van de Rabobank). In kleine groepjes gaan de deelnemers zélf vervolgens nadenken over het gebruik van intelligent leven in hun communicatie met de consument. Visionair, inspirerend én tegelijkertijd praktisch. Dat is de doelstelling die we hebben gesteld.
Onder de deelnemers verloten we een Roomba, een robo-stofstuiger die op eigen houtje je huis stofzuigt (met dank aan de leverancier iRobotStore). Het maximaal aantal deelnemers is gesteld op 50. Zoals gezegd is de inschrijving gratis maar dus wel beperkt. Schrijf je dus snel in via het registratieformulier.
Lijkt me een leuke sessie, jammer dat ik er die dag niet bij kan zijn. Neem aan dat er ook nog iets van een verslag komt Erwin?
helaas alleen voor marketing mensen zie ik…
heb bedrijfsmatig erg veel interesse in bots maar val niet in de doelgroep ben ik bang
Edwin, heb jouw reactie al vaker gezien. Wat is jouw achtergrond?
@erwin:bezig bedrijf op te zetten rond im&bots
Als Marketing Ondernemen is, dan ben je toch doelgroep? Ik zou je gewoon aanmelden!
bij deze gedaan
@Bas: super! Hoe meer mensen ermee aan de slag kunnen hoe beter.
kijk op mijn weblog voor een verslag…
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!