Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold
Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie.
In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen.
Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden.
Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.
Gaan we nu proberen zoveel mogelijk één-regel postings te maken?
Zag afgelopen week deze video’s al voorbij komen en begrijp werkelijk niet dat mensen hier uberhaupt zijn ingetrapt. Het was overduidelijk dat alles in scene was gezet. Wat mij betreft dan ook niet eens de moeite waard om er aandacht aan te besteden.
Ben overigens benieuwd hoeveel freetones.nl heeft betaald om deze video’s via blogs als VKMag te verspreiden. Iemand?
Ah, ik zie dat je er inmiddels een regel aan hebt toegevoegd 😉
Ik vind dit behoorlijk onverantwoord en niet slim om in te zetten als ‘viral reclamestunt’. Stel dat het nu echt een rage wordt en andere het over gaan nemen. Jongeren die masaal elkaars telefoons kapot gooien, zal dit dan echt gekoppeld worden aan de website freetones.nl?? (en blijven er dan nog telefoons over om ringtones te downloaden ;)) Natuurlijk is het goed om in de publiciteit te komen, maar op deze manier liever niet.
Even een opmerking over de titel van deze post. Met smakeloos geef je een waardeoordeel en ik vind eigenlijk dat je de post en de titel neutraal moet houden. De reacties zijn bedoeld voor waardeoordelen. 🙂
Ik heb alle filmpjes gezien en geen marrokaan voorbij zien komen. Ik zag gewoon een joge acteur die een straatschoffie speelt. Wat is er nu precies smakeloos?
Beste Carl,
Ik wil graag even reageren op het artikel dat mijn inziens de verkeerde toon aanslaat en mensen op het verkeerde been zet. Ten eerste hebben we geen Marokkaanse jongeren ingezet als acteur om in dit filmpje te spelen. Dat men dit meteen verwacht of meteen denkt heeft meer te maken met de eigen visie op de maatschappij. De desbetreffende jongen komt dus niet uit Marokko of Turkije.
De viral heeft als doel een persiflage te geven op het happyslapping/ phonebashing gebeuren dat al sinds 2000 over het internet zwerft.
Wie de juiste informatie wil ontvangen kan mij gerust een email sturen of contacteren via Boomerang. Dit stukje is te makkelijk gecopie -paste en de feiten in de verkeerde volgorde gezet.
Vriendelijke groet,
Joyce Veul
@Joyce: Je had van tevoren kunnen weten dat die jongen door zijn zuiderlijke uiterlijk door flink wat mensen als Marokkaan zou worden aangezien. Het gaat er dus niet om of die jongen echt Marokkaan ís, maar om de negatieve invloed die dit filmpje op Marokkaanse jongeren uitoefent.
Enneh: een persiflage? Schei toch uit. ’t Is gewoon een filmpje van in scene gezet crimineel gedrag, gemaakt uit commerciëel effectbejag.
@carl: ik, geen marketeer, wel dagelijks mfacts lezer vindt hem geweldig! boomerang heeft lef! beter effectbejag dan de winstbejag die van de meeste ringtone aanbieders afdruipt [remember crazy frog….?]
Maar begrijp ik het nu goed dat ik de schade van geslapde telefoon kan gaan verhalen bij boomerang?
Zo zie je maar weer dat er niks te gek is om een euro te verdienen. Ethiek is allang vervlogen en toegeven dat je misschien fout zat is natuurlijk al helemaal niet meer van deze wereld.
Misschien es wat nieuwe wetten in het leven roepen die dit soort volledig onzinnige manieren van reclame maken tegengaat.
Mej/mevr. Veul – dat uw hele schijt freetones.nl en alles wat daar bij hoort ter plekke failliet mag gaan met u erbij.
U kunt er alleen maar een beter mens van worden, dat is toch wel een paar euro waard, of niet?
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!