Waar staan we nu met businessblogs in Nederland?

22 september 2006, 17:55

Ruim een jaar geleden zijn we gestart met een serie korte interviews (blogviews) om een beeld te schetsen van waar we in Nederland staan met de zakelijke toepassing van weblogs en RSS. De allereerste blogview was met Petra de Boevere, beter bekend als Het Meisje van de Slijterij. Kort daarna gevolgd door blogviews met de mensen achter Verzekeringen Online, Blik op de Beurs, Mediaonderzoek.nl, Autoblog.nl, Wishumobile, Blogo Media, Volkskrantblog, Paginablog, Blog.nl, Punt.nl, Marketingpulse.nl en Web-log.nl.

De komende weken zal ik met dezelfde mensen achter deze 13 blogs (of blognetwerken) een kort interview houden over waar ze nu staan. Sommigen zijn inmiddels gestopt, anderen zijn juist heel succesvol. Waar liggen de kritische succesfactoren voor businessblogs en waar staan we volgend jaar? Dat zijn in het kort de onderwerpen waarover het zal gaan. Mocht je suggesties hebben voor weblogs of mensen die absoluut niet mogen ontbreken in dit rijtje, dan hoor ik het graag!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    Tibor

    Leuk idee, zo’n update, maar naar mijn idee voldoen lang niet alle weblogs in het rijtje aan (jouw eigen) definitie van een businessblog?


    23 september 2006 om 09:32
    media

    Tibor, mee eens; wellicht moet ik de titel aanpassen; het gaat meer over de commerciele mogelijkheden van blogs (voor uitgevers, bedrijven, etc).

    Dank voor de tip Peter, ken de blog al wel maar volg het (nog) niet.


    23 september 2006 om 09:58
    Mellie

    Na pista fazem 250 metros em 10 segundos logo estes ciclitas em 80 metros fazem sempre mais 4 ou 5 segundos porque em 1º nao sao explosivos, ja tem km´s e subidas nas pernas e acima de tudo ja com3 di823#as&0;.pensem bem nisto e digam-me se o tempo nao acaba por estar certo vejam num CR NA TV se os ultimos 50 metros nao demoram uma eternidade, o La TEVE MAU PERDER


    9 augustus 2016 om 05:31

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!