Apple promoot iPod Nano modellen op MySpace

19 oktober 2006, 19:00

Eerder dit jaar schreef ik al een (uitgebreid) artikel dat steeds meer bedrijven en artiesten MySpace ontdekken als goedkoop promotiekanaal. Apple is de nieuwste toevoeging aan het groeiend aantal bedrijven, die MySpace opnemen in hun mediamix / marketingstrategie. Ter promotie van de nieuwste iPod modellen heeft Apple op MySpace profielen aangemaakt voor de Nano pink, green en blue.

Ieder model heeft in korte tijd een geweldig aantal vrienden opgebouwd, en dat voor levenloze objecten! Tot dusver is de iPod nano green het populairst met meer dan 7500 vrienden. De MySpace profielen van de nano’s zijn erg stijlvol vormgegeven (in tegenstelling tot de gemiddelde MySpace pagina) en bevatten afbeeldingen, commercial trailers, wallpapers, screensavers en links naar de Apple Store. Elke iPod heeft ook zijn eigen unieke playlist die korte samples van nummers spelen zodra de pagina laadt. Mocht een liedje je als muziek in de oren klinken, dan ben je één click verwijderd van de Apple iTunes Store (iTS).

Paul van Veenendaal
Digital Marketeer bij NPB Media

All-round marketing professional met 20 jaar werkervaring bij o.a. NPB Media, Iris Amsterdam, Starcom, Ogilvy, GroupM, Onetomarket. Volg mij op http://www.twitter.com/yizmo

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!