Hoe kunnen we luisteren naar de online conversatie?

29 oktober 2006, 21:00

The New Information Dissemination Cycle

Om een indruk te krijgen waarover wordt geschreven in de blogosfeer, verwijzen we meestal naar gratis tools als BlogPulse, Feedster, Technorati, IceRocket en PubSub.

Voor de meer professionele toepassingen zijn er oplossingen van o.a. Cymfony, IBM, NetRank, Nielsen BuzzMetrics (voorheen BuzzMetrics en Intelliseek) en Umbria.

Deze week werd ik op verschillende nieuwe ontwikkelingen op het gebied van monitoring gewezen:

Iemand recentelijk nog andere interessante tools voor het monitoren van de blogosfeer tegengekomen?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    media

    Hoe heb ik die nu kunnen vergeten Mark 😉


    30 oktober 2006 om 08:58
    Jonathan Moody

    Hieronder vermeld ik enkele van de Web 2.0 Intelligence applicaties van onze ASOMO dienst.

    Public relations: Het observeren van reputatie, attitudes en gedrag van aandeelhouders

    Gebruik en attitudes: Het begrijpen van relaties tussen consumenten, producten en markten

    Merk prestaties: Het meten van bereik, sterkte, positionering en associaties

    Marketing: het meten van consumer buzz, bewustzijn, sentimenten en effectiviteit van berichtgeving

    Ontwikkeling van nieuwe producten: het identificeren van opkomende trends, doelgroepen, hindernissen, drijvende krachten, prijskwesties en lanceringsfeedback.

    Klantendienst en tevredenheid: Het verkennen van de factoren die tevredenheid sturen en het aanstippen van mogelijke problemen.

    Hierbijgevoegd stuur ik ook nog twee documenten. Het eerste is een uittreksel van een rapport (in het Engels) dat bondig uitlegd wat Web 2.0 betekent voor de alle sektoren.

    Het tweede is een onderzoek van het IPSOS (in het Engels) dat het groeiende belang van de online consumenten dialoog (blogs, forum etc) op aankoopbeslissingen aantoont.

    Ik stel voor bij het einde van de voorstelling te beginnen en dan achterwaards te bladeren.

    Laat gerust weten als ik verder nog iets kan ophelderen. Zoals ik eerder schreef zijn mijn collega’s en ik regelmatig in Amsterdam en kunnen we dan zonder probleem een demo van onze dienst presenteren en mogelijke applicaties verder bespreken.

    Met vriendelijke groeten,

    Jon Moody


    25 april 2007 om 07:55

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!