The State of the Internet: Web 2.0

12 november 2006, 18:56

Was eind oktober de line-up van sprekers van het Blog Bussiness Summit in Seattle al indrukwekkend te noemen. Op de Web 2.0 conference in San Francisco van afgelopen week (7-9 november) was de crème de la crème van de internetwereld aanwezig, o.a. Jeff Bezos (Amazon), Marissa Meyer, Vinton G. Cerf, Eric Schmidt (Google), Chad Hurley (YouTube), Mark Zuckerberg (FaceBook), Niklas Zennström (Skype), Kevin Rose (digg), Barry Diller (InterActiveCorp/Expedia) en vele andere grote namen!

Read/Write Web verwijst naar een interessante presentatie (pdf) van Mary Meeker (Morgan Stanley) die zij gaf op de Web 2.0 conference, waarin zij de huidige en toekomstige web 2.0 internet trends belicht. Zie ook haar presentatie van vorig jaar over mobiel en de toekomstige sterke groei in Azië. Eric Kintz, vice directeur “Global Marketing Strategy & Excellence”, geeft op zijn weblog een goede analyse van Mary’s presentatie.

Paul van Veenendaal
Digital Marketeer bij NPB Media

All-round marketing professional met 20 jaar werkervaring bij o.a. NPB Media, Iris Amsterdam, Starcom, Ogilvy, GroupM, Onetomarket. Volg mij op http://www.twitter.com/yizmo

Categorie
Tags

5 Reacties

    media

    Opnieuw een prachtige presentatie van Mary Meeker (tenminste als je net als ik van feiten en cijfers houdt). Dank Paul!


    12 november 2006 om 20:08
    wouterinho

    Mooie disclaimer ook, 3 slides 🙂


    12 november 2006 om 21:40
    Steef

    Op slide 8 heeft FOX een geel kleurtje, dat suggereerd dat het ook een User-Generated Content (UGC) site is.

    Bij mijn weten is FOX verre van USG. Eerder GGC (Govenment Generated Content 😉


    12 november 2006 om 22:20
    Yme Bosma

    @ Steef

    Fox = MySpace…..;-)?


    13 november 2006 om 11:49
    Erik Wiel

    zo zou ik mijjn brood ook wel willen verdienen, geloven in sprookjes.

    en dat onderbouwen met cijfers uit het verleden.


    13 november 2006 om 15:20

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!