STIR rapporteert nu ook over niet-surfers
Met de publicatie van de oktoberdata (nog niet online beschikbaar?) heeft de Stichting Internetreclame (STIR) met drie aanpassingen in de data een nieuwe stap gezet in de perfectionering van het online bereiksonderzoek.
De eerste aanpassing betreft de uitbreiding van het panel. Tot nu toe rapporteerde STIR alleen over mensen die online zijn. Met ingang van de oktoberdata is het panel uitgebreid met mensen die niet online zijn. Hierdoor is de output van het bereiksonderzoek vergelijkbaar met bijvoorbeeld het kijk- en luisteronderzoek en het printbereiksonderzoek van NOM, die ook over de totale Nederlandse 13+ populatie rapporteren.
Peter R. Wiegman, projectcoördinator van STIR: “Met de toevoeging van 800 offliners komen we tegemoet aan de wensen in de markt. Het STIR-panel is nu representatief voor totaal 13+ in plaats van online 13+. De planners kunnen de gegevens uit STIR nu gemakkelijker integreren in het totale mediaplan. Daar was veel vraag naar.”
De tweede aanpassing van de STIR-gegevens is de vergroting van de surfpopulatie. Uit de meest recente Establishment Survey van STIR blijkt dat de surfpopulatie is gegroeid naar 10,4 miljoen mensen. Tot nu toe rapporteerde STIR over een populatie van 9,4 miljoen surfers. Bovendien blijkt dat de gemiddelde surftijd per week is gestegen met van 6,6 uur naar 7,7 uur. Dat is een stijging van 17%.
De laatste mutatie betreft het gebruik van de Gouden Standaard van MOA. De Gouden Standaard is het normonderzoek in Nederland voor de samenstelling van de populatie. De gegevens uit dit onderzoek worden gebruikt om wegingen toe te passen in het panelonderzoek van STIR. Ook andere mediabereiksonderzoeken stappen binnenkort over op de Gouden Standaard van MOA, zodat de onderlinge vergelijkbaarheid van de mediaonderzoeken nog meer wordt vergroot.
Bron:
Persbericht STIR
Jaja, nog niet online beschikbaar. Komt eraan. De hele dag op pad geweest en tussendoor het persbericht eruit gestuurd. Morgen!
Haha, vervelende klotebloggers ook altijd 😉
Kijk, dat is nog eens betrokkenheid, ’s avonds na 11 uur de nieuwe cijfers online zetten. Thx!
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!