Google’s blogsearch straks op de voorpagina?

23 november 2006, 22:03

Andy Broyd uit Groot-Brittanië meldt dat Google’s blogsearch geïntegreerd is bij de zoekresultaten van een normale websearch. Dit betekent dat Google wellicht bezig is met het experimenteren hiervan, omdat de UK vaker gebruikt wordt als speeltuin. Andy Broyd heeft een screenshot geplaatst van het voorval.

De vraag is wat de toegevoegde waarde is van extra weblogresultaten naast de reguliere zoekresultaten. De eigenlijke zoekresultaten maken geen onderscheid tussen weblogs en andersoortige websites (voorbeeld). Daarnaast bevat Google blogsearch een behoorlijke hoeveelheid splogs, wat dus ook een grotere vervuiling voor de zoekresultaten betekent. Tenslotte denk ik dat men bij het zoeken naar informatie niet graag – vaak persoonlijke – weblogentries tegenkomt, omdat de informatieve waarde vaak gering is. Iemand suggesties wat wel toegevoegde waarde kan hebben?

Via: Techcrunch

Peter Garama volgt aan de Universiteit van Tilburg de masteropleiding Bedrijfscommunicatie en Digitale Media. Daarvoor heeft hij aan Avans Hogeschool te Breda bedrijfskundige informatica gestudeerd. Hij verdiept zich sinds een aantal jaren in interactieve media. Naast zijn studie neemt Peter deel aan het bestuur van Generation Next, een vereniging voor studenten en young professionals die zich vanuit hun studie en/of werk actief bezig houden met interactieve media.

Categorie
Tags

3 Reacties

    Erik Wiel

    Bij het zoeken naar een onofficieele oplossing van je computerprobleem bijvoorbeeld.


    24 november 2006 om 08:29
    Maarten Soetens

    Blogs hebben vaak een andere kijk op dingen doordat het persoonlijker is. Dit kan dus makkelijk zijn voor reviews en meningen.


    24 november 2006 om 08:46
    pgarama

    Het is inderdaad handig als je persoonlijke meningen/informatie zoekt, maar ik denk dat dit niet opweegt tegen de nadelen die het met zich meebrengt. Ik denk namelijk dat men vele malen vaker naar objectieve informatie/documenten op zoek is dan naar persoonlijke informatie, waardoor de relevantie van de zoekresultaten een stukje kleiner wordt. Correct me if I’m wrong 🙂


    24 november 2006 om 09:00

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!