Omzet Nederlandse online supermarkten stijgt 25%

30 november 2006, 08:36

De omzet van de online supermarkten is met 25 procent gestegen tot 400 miljoen euro per jaar. Dat stelt het Centraal Bureau Levensmiddelen (CBL) in de Telegraaf (via Zibb). Consumenten kopen steeds vaker hun dagelijkse boodschappen online en het gemak voor de klant zou door het aantrekken van de economie steeds belangrijker worden. ‘Mensen hebben meer te besteden, maar hebben het druk’, aldus Sija de Jong van het CBL.

Moet eerlijk zeggen dat deze omzet veel hoger is dan ik had verwacht. Eerder publiceerden we hier de omzet van Albert.nl (ca. 90 miljoen in 2005), de marktleider in Nederland. Ben dus erg benieuwd waar de rest van de omzet vandaan komt. Iemand?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    Anders

    Volgens mij worden de cijfers verkeerd geïnterpreteerd, zowel door jou als door Zibb.nl. De omzet van het thuisbezorgen van supermarkten is met 25% gestegen naar 400 miljoen. Echter, niet alle thuisbezorging wordt via online gerealiseerd.

    Zoals in het artikel bijvoorbeeld te lezen valt bezorgen 240 van de 320 Spar-supermarkten aan huis. Spar heeft echter geen online bestelservice.


    30 november 2006 om 09:03
    media

    Ah, dat zou inderdaad een verklaring kunnen zijn waarom deze comzetcijfers zo hoog zijn. Dank voor de aanvulling Anders!


    30 november 2006 om 09:23

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!