Pixel miljonair gaat nog eens 1 miljoen ophalen

7 december 2006, 22:00

De 22-jarige Alex Tew – die vorig jaar 1 miljoen dollar binnenhaalde met zijn verbazingwekkend simpele ‘The Million Dollar Homepage’ – heeft een vervolg daarop bedacht: op pixelotto.com verkoopt hij dezelfde soort pixels nu voor twéé dollar per stuk, en geeft hij de helft van zijn opbrengst (da’s dus 1 miljoen dollar) weg aan degene die in de tussentijd ‘t meest op de verkochte pixels geklikt heeft.

“Once all the pixels are sold—which Tew anticipates will happen within the next two months—one registered site visitor will be picked to receive the million-dollar windfall. Tew says he will then relaunch the site and run the competition over again, stating that he believes the format has some longevity.”

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

6 Reacties

    vincente

    Shoot, mooi op tijd. Nu had ik beloofd dat ik de eerste post zou schrijven van vandaag maar 0.00 uur is te snel voor mij.

    Wat gun ik die man zijn eerste miljoen, en nu een win-win constructie verzinnen. Eens kijken wat hij kan doen zonder wereldwijde publiciteit. Bij marketingfacts is hij in ieder geval in nederland goed begonnen.


    7 december 2006 om 22:26
    Laurens T

    Zoals ik het nu in het engelse stukje lees wordt er gewoon iemand uitgezocht (random oid..?) ipv dat degene die het meeste geklikt heeft.. welke is nu juist?

    Het blijft verder een prachtig concept natuurlijk ………….. als het werkt 🙂


    7 december 2006 om 23:09
    nikao

    uhm.. je wordt dus beloond om op de ads te klikken?

    Pay-to-click/surf/sleep/etc. in een nieuw (2.0?) jasje?


    8 december 2006 om 05:40
    mangold

    Nu ik ’t nog eens nalees, denk ik dat die gast zich hiermee behoorlijk in de nesten werkt. Of bestaat er in de US geen wet op kansspelen?


    8 december 2006 om 06:55
    ronaldtervoert

    @carl: grappig, ik schreef hier gistermiddag over op m’n eigen blog en wilde deze vandaag op MF zetten. Maar ja, we hadden een borrel. Volgens mij win je overigens pas als jij hebt geklikt op een logo die, als de pagina eenmaal helemaal verkocht is, is geselecteerd. Alle mensen die erop hebben geklikt dingen dan mee…dus kleine kans…


    8 december 2006 om 08:00
    Arash

    Het is een UK based company en dus heeft het niet met US wetgeving te maken.

    Alex heeft een team van PR specialisten en juristen achter zicht, dus ik denk dat de juridische haalbaarheid onderzocht is en dat hij zich niet druk hoeft te maken over free publicity.


    8 december 2006 om 08:02

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!