Pixel miljonair gaat nog eens 1 miljoen ophalen
De 22-jarige Alex Tew – die vorig jaar 1 miljoen dollar binnenhaalde met zijn verbazingwekkend simpele ‘The Million Dollar Homepage’ – heeft een vervolg daarop bedacht: op pixelotto.com verkoopt hij dezelfde soort pixels nu voor twéé dollar per stuk, en geeft hij de helft van zijn opbrengst (da’s dus 1 miljoen dollar) weg aan degene die in de tussentijd ‘t meest op de verkochte pixels geklikt heeft.
“Once all the pixels are sold—which Tew anticipates will happen within the next two months—one registered site visitor will be picked to receive the million-dollar windfall. Tew says he will then relaunch the site and run the competition over again, stating that he believes the format has some longevity.”
Shoot, mooi op tijd. Nu had ik beloofd dat ik de eerste post zou schrijven van vandaag maar 0.00 uur is te snel voor mij.
Wat gun ik die man zijn eerste miljoen, en nu een win-win constructie verzinnen. Eens kijken wat hij kan doen zonder wereldwijde publiciteit. Bij marketingfacts is hij in ieder geval in nederland goed begonnen.
Zoals ik het nu in het engelse stukje lees wordt er gewoon iemand uitgezocht (random oid..?) ipv dat degene die het meeste geklikt heeft.. welke is nu juist?
Het blijft verder een prachtig concept natuurlijk ………….. als het werkt 🙂
uhm.. je wordt dus beloond om op de ads te klikken?
Pay-to-click/surf/sleep/etc. in een nieuw (2.0?) jasje?
Nu ik ’t nog eens nalees, denk ik dat die gast zich hiermee behoorlijk in de nesten werkt. Of bestaat er in de US geen wet op kansspelen?
@carl: grappig, ik schreef hier gistermiddag over op m’n eigen blog en wilde deze vandaag op MF zetten. Maar ja, we hadden een borrel. Volgens mij win je overigens pas als jij hebt geklikt op een logo die, als de pagina eenmaal helemaal verkocht is, is geselecteerd. Alle mensen die erop hebben geklikt dingen dan mee…dus kleine kans…
Het is een UK based company en dus heeft het niet met US wetgeving te maken.
Alex heeft een team van PR specialisten en juristen achter zicht, dus ik denk dat de juridische haalbaarheid onderzocht is en dat hij zich niet druk hoeft te maken over free publicity.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!