UPC reageert op Marketingfacts

15 december 2006, 09:03

Enige tijd geleden werd bekend dat UPC met haar webcare team fora en weblogs volgt en ook reageert. Over dit webcare team verscheen op Molblog een goede posting, de strekking hiervan is dat er alleen gereageerd wordt op feitelijke onjuistheden.

Recentelijk heb ik een posting gedaan over de acties die UPC heeft ingezet om aan haar imago te werken. Afgelopen week reageerde ene “Grada” door aan te geven dat er in Rotterdam nog van alles verkeerd gaat. Het UPC Webcare team heeft hier vervolgens op gereageerd door toe te lichten wat er daar speelt. Opvallend detail: “Grada” heeft dezelfde reactie geplaatst op Molblog, daar is (nog) niet op gereageerd.

Ludo Raedts
Founding Partner bij RIFF

Categorie
Tags

8 Reacties

    Arnoud Rademaker

    @ Ludo,

    Je koptekst luidt: “UPC reageert op Marketingfacts”.

    Ik kan de reactie van UPC niet terugvinden. Ligt dat aan mij of lees ik de koptekst verkeerd?

    Overigens vind ik het een zeer interessante ontwikkeling. Met name nu steeds duidelijker wordt welke rol bedrijven, op het gebied van informatieverstrekking, op zich kunnen nemen.

    De volgende reactie van UPC op Molblog spreekt me aan: van proactief naar interactief.

    Groet,

    Arnoud


    15 december 2006 om 09:58
    Arnoud Rademaker

    @ Ludo,

    Excuses. Gevonden.

    Groet,

    Arnoud


    15 december 2006 om 10:07
    Arnoud Rademaker

    @ Marco,

    Ik ervaar dat andere instellingen / bedrijven steeds serieuzer omgaan met het fenomeen weblogs.

    Gisteren heb ik van Het Bond van Verzekeraars een mail (inclusief persbericht) gehad op een aantal vragen naar aanleiding van de commotie rondom beleggingshypotheken. Met dan aan Het verbond van Verzekeraars. Vanzelfsprekend heb ik deze mail bij de rubriek ‘ingekomen brieven’ geplaatst. Erg leuk om te ervaren.

    Alles heeft tijd nodig. Bedrijven en instellingen zijn relatief onbekend met weblogs. Maar dat wordt wel anders.

    Groet,

    Arnoud


    15 december 2006 om 10:14
    media

    @Arnoud: het zou nog aardiger zijn als UPC de stap neemt om een evangelist aan te stellen die via een open communicatie (bijv. blogs) het bedrijf een gezicht geeft, reageert op vragen uit de markt en een visie geeft op waar de markt naar toe gaat.


    15 december 2006 om 10:20
    King Cum

    En wat wil je zeggen met deze post?


    15 december 2006 om 10:23
    Arnoud Rademaker

    @ Marco,

    Je bent te visionair. Geef dit alles de tijd. Je loopt te ver voor de troepen vooruit. Ik ben ervan overtuigd dat dit ook gaat gebeuren. Zeker op het gebied van beleggen. De zorgplicht zal toch handen en voeten moeten krijgen.

    Maar ik hoef jou toch niet te vertellen hoe het werkt! Ik kom hier om van jou te leren 🙂

    Fijne dag,

    Arnoud


    15 december 2006 om 10:24
    Arnoud Rademaker

    Beste Erik,

    Natuurlijk heb je gelijk. Maar plaats jouw opmerking eens in de context van ervaringsleren (Kolb).

    Voordat je als bedrijf actief (fase van doen) aan de slag gaat met een weblogteam, zul je eerst moeten reflecteren (fase van bezinning). Reflectie kost tijd. Kan een eveneens een moeizaam proces zijn. Vervolgens gaan bedrijven voordat zij een besluit nemen (fase van beslissen) op zoek naar concepten en of denkkaders (fase van denken).

    Ik kan alleen maar respect hebben voor UPC. Vooral omdat het nog zo’n onbekend terrein is. Ze steken hun nek uit.

    Overigens heb ik je goed begrepen hoor, voordat er verwarring ontstaat, want je schrijft dat je het een goed initiatief vindt.

    Groet,

    Arnoud


    15 december 2006 om 10:42

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!