User-generated content als basis voor boek

27 december 2006, 08:30

De weblog van Max Management meldt dat uitgeverij Tirion volgend jaar het reisboek “Het is hier geweldig…” van R. Schouten uitbrengt. Tot zover niets bijzonders maar het blijkt hierbij te gaan om een selectie van 185.000 vakantie-beoordelingen die consumenten hebben geplaatst op de websites Zoover.nl en Vakantiereiswijzer.nl. De opmerkelijkste beoordelingen zijn uitgewerkt in korte interviews met eigen foto’s van de vakantiegangers. Het resultaat is, volgens de uitgever, een kleurrijk boek met zestig verhalen en tientallen foto’s over de leukste ontmoetingen, het ergste vakantieleed, de grootste top- en flopaccomodaties, de fraaiste plekjes en veel meer.

Is dit het eerste boek dat helemaal is gebaseerd op user-generated content?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

5 Reacties

    guy

    de jaren 60 van Schoolbank.nl (okt 2005) is een boek op basis van user generated content


    27 december 2006 om 10:17
    guy

    … en in okt 2006 ook de jaren 70 en de jaren 80 overigens


    27 december 2006 om 10:25
    Guido Gihaux

    User Generated Content is de hype voor 2007. Mij is nog niet duidelijk wat de business case hiervoor is. Is het een optie om mensen te laten “adverteren” en te belonen om hun mening te geven? Ventileer die meningen, of de meest opvallende in wat voor medium dan ook; Ford die meningen van klanten over hun S-MAX kan gebruiken voor commerciele doeleinden. Monsterboard die bedrijven kan laten aanbevelen. etc etc.

    Heeft er iemand een betere/ sluitende business case voor UGC of UGM (User Generated Media). Challenge me!

    groet,

    Guido Gihaux


    28 december 2006 om 09:45
    mvkranenburg

    User Generated Content is natuurlijk fantastisch. @ Guido ik weet het businessmodel wel: elke dag laten consumenten hun ervaringen achter. Elke dag wordt je site actueel gehouden door consumenten. En actualiteit en eigen content wordt zwaar beloond door Google. Je hoeft dus geen eigen redactie te hebben maar vooral de regie voeren. Dit scheelt toch weer behoorlijk in de kosten.

    @ Marco. Wat het boek betreft is dit uiteraard een leuke zet en een goede marketingstunt van Vakantiereiswijzer. Maar dat mag je ook wel verwachten van de eigenaren die achter Vakantiereiswijzer zitten: Jiba / Sunweb. Overigens klanten van Max Management 🙂


    29 december 2006 om 07:23
    Olivier Dujardin

    @ Martin : Jiba/Sunweb is inderdaad klant bij ons, maar het bericht komt niet via hen hoor. We hebben de info over het boek vernomen via uitgeverij Tirion.


    29 december 2006 om 10:33

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!