Kodak: Only this time, it’s digital!

6 januari 2007, 09:17

Wat begon als een interne presentatie van Kodak voor Wall Street Journal’s D: All Things Digital in juni 2006, is inmiddels volgens AdvertisingAge een viraal succes op YouTube.

Het betreft een video waarin een ingehuurde acteur een presentatie geeft over de geschiedenis van Kodak en op een bepaald moment doorslaat en gepassioneerd begint te vertellen over de markt-veranderingen en hoe Kodak daarop inspeelt:

(…) We’re going to turn the shmaltz back up to 11… You were a Kodak moment once, and by God, you’ll be one again. Only this time, it’s digital. Whooo yeaaah! (…)

Wat mij betreft een prachtige advertentie die ze zo op tv kunnen uitzenden. Met dank aan Frank Janssen voor deze virale tip!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    Rogier

    Gewoonweg genieten. Dump al die suffe reclames, en meer van dit soort!

    Shmalz moest ik wel even opzoeken:

    Noun 1. shmaltz – (Yiddish) excessive sentimentality in art or music

    schmaltz, schmalz, mushiness

    sentimentality, drippiness, mawkishness – falsely emotional in a maudlin way

    Yiddish – a dialect of High German including some Hebrew and other words; spoken in Europe as a vernacular by many Jews; written in the Hebrew script


    6 januari 2007 om 15:05

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!