Autosalon Brussel komt voor de vierde keer met CarTV

11 januari 2007, 05:12

Autosalon Brussel komt voor de vierde keer met CarTVInmiddels al weer 3 jaar geleden was ik onder de indruk van CarTV. CarTV ging van start in 2003 en is een interactieve tv-zender op internet voor autoliefhebbers en kandidaat-kopers. De zender toont voornamelijk videopresentaties van de modellen die op het Brusselse Autosalon worden voorgesteld. CarTV is een samenwerking tussen Skynet, Belgacom, Febiac (de organisator van het Autosalon) en CarTV-producent eMotion Factory. De laatste editie was volgens de organisatoren erg succesvol met 300.000 unieke bezoekers en 1,6 miljoen videodownloads.

De nieuwe editie van CarTV zal voor het eerst op 3 verschillende platformen te bekijken zijn: het web, TV en Mobiel. Op het web is CarTV toegankelijk via cartv.be en www.adsl.be/cartv. Voor Belgacom ADSL-klanten is het gratis, anderen betalen 1 euro voor 24 uur of 3 euro voor 1 maand via sms. Daarnaast is de site van CarTV voortaan ook toegankelijk via directe links in diverse rubrieken van de website van Autogids/Moniteur Automobile. De video’s van CarTV illustreren op die manier de artikels die in dit automagazine verschijnen. CarTV is voor het eerst ook te zien op televisie voor de abonnees van Belgacom TV. Zij kunnen de reportages gratis bekijken via video on demand. En om de cirkel helemaal rond te maken kan de consument vanaf de start van het Autosalon eveneens bekijken via het Vodafone Live Portaal van Proximus.

Naast interviews met fabrikanten en salonpromoties kunnen de bezoekers van de site grasduinen in redactioneel advies, tips, autotests en een verzameling links naar verdere informatie op de site van Autogids/Moniteur Automobile, heeft CarTV dit jaar de zendtijd vergroot door nu al acht gedetailleerde autotests en twintig presentaties te brengen van auto’s die de komende weken op het Autosalon van Brussel te zien zullen zijn. Daarvoor wordt gewerkt met exclusieve videocontent van het autosalon van Parijs.

Blijf het een prachtige cross-mediale aanpak vinden en vraag me af hoe ver de RAI inmiddels is met haar eigen platform voor de AutoRAI. Iemand?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!