Webwinkel Vakdagen lijken op voorhand al succesvol

15 januari 2007, 08:54

De Webwinkel Vakdagen die op 17 en 18 januari in de Jaarbeurs in Utrecht worden gehouden lijken op voorhand al een groot succes. Volgens de organisatie – Organisatie Groep Zuid- hebben zich inmiddels ruim 4000 bezoekers middels voorregistratie aangemeld, waaronder vertegenwoordigers van vrijwel alle grote webwinkels van Nederland.

De Webwinkel Vakdagen is een tweedaags evenement waar toeleveranciers van de online thuiswinkelbranche zich op de beursvloer presenteren. Exposanten zijn onder meer aanbieders van betaalsystemen, webdesign, webwinkel software, post & pakketbezorging, zoekmachinemarketing, vergelijkingssites, content management, web analytics, customer relationship management, etc.

Parallel aan de vakbeurs vindt een tweedaags congres plaats. Tijdens dit coongres worden in de sprekersarena de laatste relevante trends en ontwikkelingen voor webwinkels toegelicht. Er zijn onder andere interessante sessies over online betalen, conversie-optimalisatie, usability en uiteraard zoekmachinemarketing.

Voor diegenen die een bezoek willen brengen aan de webwinkel Vakdagen is voorregistratie raadzaam. Scheelt weer 25 EUR aan de deur.

Wolter Tjeenk Willink
Oprichter / Directeur bij Traffic Builders

Entrepreneur met passie voor digital marketing, oprichter van Traffic Builders: hèt full funnel digital marketingbureau van Nederland. Wolter Tjeenk Willink is regelmatig als gastspreker/-docent te gast bij diverse congressen en opleidingsinstituten waaronder Windesheim Flevoland en Nyenrode Business University. Traffic Builders is hét digital marketingbureau dat gelooft in de kracht van datadriven marketing en merkcommunicatie. Combineer je die twee dingen, dan krijg je een digital marketing strategie waarbij je kanalen en het budget optimaal inzet en de juiste snaar raakt bij je doelgroep. Dus, lees snel verder over onze aanpak als digital agency voor marketing en media. Je bent slechts een paar klikken verwijderd van je eerste kennismaking met Traffic Builders. Goed om te weten: we houden wel van een uitdaging!

Categorie
Tags

13 Reacties

    Laurens T

    Ik ga woensdag ook even kijken en ik ben benieuwd.


    15 januari 2007 om 12:21
    media

    Zal eens kijken of ik er donderdag aan toe kom. Kreeg afgelopen week het overzicht van deelnemers en ik moet eerlijk zeggen dat mij het aanbod wat tegenviel. Veel kleine onbekende bedrijven; weinig grote bekende partijen. Vooral gericht op MKB denk ik?

    Wie van de Marketingfacts-lezers/bloggers gaan er nog naar toe? Kan iemand hier wellicht een verslag van maken?


    15 januari 2007 om 12:35
    Elja

    Donderdag ben ik ook van de partij. 🙂

    Het lijkt me een nuttige beurs voor onze markt.


    15 januari 2007 om 12:35
    Laurens T

    Ik weet niet of ik lang genoeg aanwezig ben en of ik meer dan één seminar kan bijwonen, maar als dat wel lukt wil ik best een verslag maken.


    15 januari 2007 om 12:47
    Ronald schaeffer

    IDIFY heeft de website voor deze beurs gebouwd en is dus ook vertegenwoordigd hierop. Ik ben erg benieuwd naar de bezoekers en de effecten van de beurs. Wij staan op stand 30, dus iedereen is van harte welkom.


    15 januari 2007 om 14:11
    Ralf Adang

    Een kleine update vanuit de organisatie: Het aantal geregistreerde bezoekers bedraagt inmiddels ruim 5000. Het animo voor deze eerste editie ligt daarmee ruim boven onze verwachtingen. De volgende editie staat daarom ook al vast: woensdag 16 en donderdag 17 januari 2008. Ook zijn we bezig met het plannen van een editie voor onze zuiderburen.

    @Marco

    De beurs is zeker niet alleen op het MKB gericht. Dat zien we gelukkig ook terug in de registraties. Het was wel een belangrijke doelstelling toegankelijk te zijn voor de MKB’er, en die ook relevante informatie te bieden. Jammer dat de deelnemerslijst je tegenvalt. Zijn er specifieke organisaties of segmenten die je mist? We staan uiteraard altijd open voor (opbouwende) kritiek.

    @Ronald

    Wel erg enthousiast, 2x 😉


    15 januari 2007 om 15:53
    Ronald schaeffere

    Tsja Ralf, kwestie van 1 keer teveel op het knopje drukken…

    Fijn te zien dat de beurs zo geweldig aanslaat. Ik krijg zelf ook veel reacties dus mijn verwachtingen zijn hoog gespannen.


    15 januari 2007 om 16:36
    media

    @Ralf: wat ik vooral mis zijn de belangrijkste spelers op gebied van interactieve marketing. Geen van de grote zoekmachine marketingbureaus staat op de lijst (denk aan Traffic4U, Checkit, Clearsense, Google, etc). Ook op gebied van creatie zie ik eigenlijk geen bureaus van naam (waar zijn de Qi’s, Tribal’s en TEQUILA’s). Full-service internet bureaus als Info.nl, eFocus, Macaw? Wat ik al zei, het lijkt vooral gericht op het MKB. Is ook prima, maar voor de standhouders en bezoekers wel belangrijk om te weten lijkt me.

    @Robert: met alle respect maar partijen als ABN AMRO, Fortis, eBay, Thuiswinkel.org, TNT en Yahoo zijn dan wel grote bedrijven maar voor de meeste interactieve marketeers niet heel interessant 😉


    16 januari 2007 om 07:38
    Kasper Katje

    Maar juist wel voor de online shops Marco 😉

    Maar ook voor webshops leek het me idd nuttig zich te verdiepen of te laten informeren over SEO en reclamecampagnes buiten de affiliate marketing om.


    16 januari 2007 om 08:01
    trafficb

    @Marco: onder MKB verstaan we in de traditionele zin meen ik bedrijven tot een man of 250. Die drempel redt 95% van de Nederlandse webwinkels (inmiddels naar schatting zo’n 12.000) niet.

    Tuurlijk zitten er een hoop kleine ondernemers tussen de BOL.com’s, Wehkamp.nl’s, MyCom’s en andere grotere clubs. Ook bezoeken van zolderkamerinitiatieven en Herbal life verkopers sluit ik niet uit om maar een paar stereotypen te noemen. Maar ik ken enkele grote webwinkels die te kennen hebben gegeven te komen en denk dan ook dat het een interessante beurs wordt. We zullen zien…

    Voor de bureaus die niet meedoen dit jaar is het denk ik ofwel een bewuste keuze om in het geheel niet aan beurzen mee te doen (het is voor mij ook de eerste keer wat dat betreft) ofwel een kwestie van de kat uit de boom kijken.


    16 januari 2007 om 08:03
    media

    Of misschien te wachten op de grotere events die later dit jaar komen? Media Plaza en BBP komen uiteraard weer met Marketing3 (dat ook een beurslement heeft) of Emerce dat ook bezig is met de organisatie van een grote beurs (naast eDay).


    16 januari 2007 om 08:16
    trafficb

    Voor de mediabureaus geldt dat zeker verwacht ik. Maar als je bijv. kijkt naar het sponsorveld van Speld in Hooiberg en de inzenders voor de zoekmachinemarketing Award van dit jaar, dan zien we daar ook een aantal partijen in ontbreken uit jouw rijtje. Kwestie van keuzes maken denk ik.


    16 januari 2007 om 08:21
    media

    Daar heb je ook weer gelijk in Wolter. Anyway, ben benieuwd naar het verslag!


    16 januari 2007 om 08:37

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!