Webwinkel Vakdagen lijken op voorhand al succesvol
De Webwinkel Vakdagen die op 17 en 18 januari in de Jaarbeurs in Utrecht worden gehouden lijken op voorhand al een groot succes. Volgens de organisatie – Organisatie Groep Zuid- hebben zich inmiddels ruim 4000 bezoekers middels voorregistratie aangemeld, waaronder vertegenwoordigers van vrijwel alle grote webwinkels van Nederland.
De Webwinkel Vakdagen is een tweedaags evenement waar toeleveranciers van de online thuiswinkelbranche zich op de beursvloer presenteren. Exposanten zijn onder meer aanbieders van betaalsystemen, webdesign, webwinkel software, post & pakketbezorging, zoekmachinemarketing, vergelijkingssites, content management, web analytics, customer relationship management, etc.
Parallel aan de vakbeurs vindt een tweedaags congres plaats. Tijdens dit coongres worden in de sprekersarena de laatste relevante trends en ontwikkelingen voor webwinkels toegelicht. Er zijn onder andere interessante sessies over online betalen, conversie-optimalisatie, usability en uiteraard zoekmachinemarketing.
Voor diegenen die een bezoek willen brengen aan de webwinkel Vakdagen is voorregistratie raadzaam. Scheelt weer 25 EUR aan de deur.
Ik ga woensdag ook even kijken en ik ben benieuwd.
Zal eens kijken of ik er donderdag aan toe kom. Kreeg afgelopen week het overzicht van deelnemers en ik moet eerlijk zeggen dat mij het aanbod wat tegenviel. Veel kleine onbekende bedrijven; weinig grote bekende partijen. Vooral gericht op MKB denk ik?
Wie van de Marketingfacts-lezers/bloggers gaan er nog naar toe? Kan iemand hier wellicht een verslag van maken?
Donderdag ben ik ook van de partij. 🙂
Het lijkt me een nuttige beurs voor onze markt.
Ik weet niet of ik lang genoeg aanwezig ben en of ik meer dan één seminar kan bijwonen, maar als dat wel lukt wil ik best een verslag maken.
IDIFY heeft de website voor deze beurs gebouwd en is dus ook vertegenwoordigd hierop. Ik ben erg benieuwd naar de bezoekers en de effecten van de beurs. Wij staan op stand 30, dus iedereen is van harte welkom.
Een kleine update vanuit de organisatie: Het aantal geregistreerde bezoekers bedraagt inmiddels ruim 5000. Het animo voor deze eerste editie ligt daarmee ruim boven onze verwachtingen. De volgende editie staat daarom ook al vast: woensdag 16 en donderdag 17 januari 2008. Ook zijn we bezig met het plannen van een editie voor onze zuiderburen.
@Marco
De beurs is zeker niet alleen op het MKB gericht. Dat zien we gelukkig ook terug in de registraties. Het was wel een belangrijke doelstelling toegankelijk te zijn voor de MKB’er, en die ook relevante informatie te bieden. Jammer dat de deelnemerslijst je tegenvalt. Zijn er specifieke organisaties of segmenten die je mist? We staan uiteraard altijd open voor (opbouwende) kritiek.
@Ronald
Wel erg enthousiast, 2x 😉
Tsja Ralf, kwestie van 1 keer teveel op het knopje drukken…
Fijn te zien dat de beurs zo geweldig aanslaat. Ik krijg zelf ook veel reacties dus mijn verwachtingen zijn hoog gespannen.
@Ralf: wat ik vooral mis zijn de belangrijkste spelers op gebied van interactieve marketing. Geen van de grote zoekmachine marketingbureaus staat op de lijst (denk aan Traffic4U, Checkit, Clearsense, Google, etc). Ook op gebied van creatie zie ik eigenlijk geen bureaus van naam (waar zijn de Qi’s, Tribal’s en TEQUILA’s). Full-service internet bureaus als Info.nl, eFocus, Macaw? Wat ik al zei, het lijkt vooral gericht op het MKB. Is ook prima, maar voor de standhouders en bezoekers wel belangrijk om te weten lijkt me.
@Robert: met alle respect maar partijen als ABN AMRO, Fortis, eBay, Thuiswinkel.org, TNT en Yahoo zijn dan wel grote bedrijven maar voor de meeste interactieve marketeers niet heel interessant 😉
Maar juist wel voor de online shops Marco 😉
Maar ook voor webshops leek het me idd nuttig zich te verdiepen of te laten informeren over SEO en reclamecampagnes buiten de affiliate marketing om.
@Marco: onder MKB verstaan we in de traditionele zin meen ik bedrijven tot een man of 250. Die drempel redt 95% van de Nederlandse webwinkels (inmiddels naar schatting zo’n 12.000) niet.
Tuurlijk zitten er een hoop kleine ondernemers tussen de BOL.com’s, Wehkamp.nl’s, MyCom’s en andere grotere clubs. Ook bezoeken van zolderkamerinitiatieven en Herbal life verkopers sluit ik niet uit om maar een paar stereotypen te noemen. Maar ik ken enkele grote webwinkels die te kennen hebben gegeven te komen en denk dan ook dat het een interessante beurs wordt. We zullen zien…
Voor de bureaus die niet meedoen dit jaar is het denk ik ofwel een bewuste keuze om in het geheel niet aan beurzen mee te doen (het is voor mij ook de eerste keer wat dat betreft) ofwel een kwestie van de kat uit de boom kijken.
Of misschien te wachten op de grotere events die later dit jaar komen? Media Plaza en BBP komen uiteraard weer met Marketing3 (dat ook een beurslement heeft) of Emerce dat ook bezig is met de organisatie van een grote beurs (naast eDay).
Voor de mediabureaus geldt dat zeker verwacht ik. Maar als je bijv. kijkt naar het sponsorveld van Speld in Hooiberg en de inzenders voor de zoekmachinemarketing Award van dit jaar, dan zien we daar ook een aantal partijen in ontbreken uit jouw rijtje. Kwestie van keuzes maken denk ik.
Daar heb je ook weer gelijk in Wolter. Anyway, ben benieuwd naar het verslag!
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!