Brandgagement in innovatie

23 januari 2007, 07:40

Dion Hinchcliffe heeft een interessant artikel op zijn blog geplaatst, over het potentieel en het nut van het opzettelijk betrekken van je klanten bij je innovatietraject. Hij noemt dit onderdeel van brandgagement ‘product development 2.0’.

“Het lijkt bijna te simpel om waar te zijn: om het even welke business je ook pakt, het aantal (potentiële) klanten is per definitie groter dan dat wat je als bedrijf zelf aan menskracht kunt inbrengen. En met iedereen online, is het meer en meer duidelijk waar de grootste bron van talent, betrokkenheid, innovatie, behendigheid en capaciteit werkelijk ligt: bij je klanten.”

Carl Mangold
Video Advertising & Content Producer bij Carl Mangold

Carl Mangold produceert video advertising en -content voor online marketing, van concept tot en met oplevering. Én realiseert en optimaliseert het bereik ervan, op basis van in overleg gedefinieerde KPI's. “People around the world are now watching 1.000.000.000 hours of Youtube’s incredible content every single day!” (Cristos Goodrow, Youtube) “We move towards a world where video is at the heart of all our services” (Mark Zuckerberg, 27 juli 2016) “Video is where all of media is headed right now. There is no more valuable piece of property or entity then video in the world of media at all.” (Casey Neistat, 6 sept. 2016)

Categorie
Tags

1 Reactie

    Melissa

    Is dit niet gewoon een andere naam voor wat ook wel bekend staat als Crowdsourcing? Procter & Gamble en Kraft Food doen dit ook al: het ontwikkelen van een produkt met behulp van de online gemeenschap. Een interessant concept en naar mijn mening de toekomst. Met de mogelijkheden van het internet is de consument steeds veeleisender geworden en wil alles zelf steeds meer in de hand houden. Aan ons hierop in te spelen.


    23 januari 2007 om 14:07

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!