IOC overweegt bloggen toe te staan

8 februari 2007, 05:30

Het bloggen door deelnemers aan de Olympische spelen blijft een lastig dilemma voor het IOC. “Athlete blogs bring a more modern perspective to the global appreciation of the games, particularly for a younger audience, and enhance the universality of the games. concludeerde eerder een perscommisie van de IOC, maar merkte daar bij ook op “We don’t want the village turned into a reality TV show during the Olympics. We also want to protect rights that have been sold to sponsors. As of yet we don’t have a clear consensus on it. Bloggen door Olympische spelers is een medialle met een keerzijde zogezegd.

In 2000, 2004 was bloggen strikt verboden, maar in 2006 leken de regels al wat soepeler te worden toegepast, maar mochten de blogs van TVM en Telfort even later toch weer niet.

Probleem is dat de huidige technologie het voor spelers bijzonder makkelijk maakt om zelf ook foto en videomateriaal online te plaatsen en dat nu juist weer gaat bijten met de activiteiten van de sponsors. Als IOC zou je echter een samenwerking met een grote blogpartij (MySpace, Blogger e.d) kunnen aangaan en spelers de mogelijkheid bieden daar met een vaste layout te bloggen inclusief eigen foto- en videomateriaal, maar met verplichte uitingen van (een aantal) sponsors in de zijkolom van het blog. Iemand andere suggesties dit dilemma te doorbreken?

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

5 Reacties

    Albert

    Erik, ook Marco weet er al twee jaar een doortimmert blogplan ligt mij het NOC-NSF. Uitganspunt was dat de blogs deels generiek werden onderhouden (sportbonden contentowners) en deels via de gesponsorde mobiele telefoon door de sporters zelf. SGC dus….


    8 februari 2007 om 07:43
    coen

    het inderdaad een idee om met een grote blogpartij een website op te zetten waar sporters hun wel weblogs kunnen bijhouden. En dan idd met de olympiche sponsors erop e.d.

    Alleen hoe gaan ze dat aanpakken met bestaande blogs van sporters? Bij de eerstvolgende spelen zullen er meer sporters met een eigen blog/website zijn dan bij de afgelopen spelen.


    8 februari 2007 om 08:24
    sjors

    Malloten bij IOC, als je ze wil linken dien je dat zelfs schriftelijk aan te vragen 🙂


    8 februari 2007 om 08:24
    Jan-Henk Bouman

    Het is wel een zeer interessante ontwikkeling. Je kunt je afvragen of je de sporters er wel onder kan houden. Het zijn allemaal jonge mensen die veel van huis zijn en weten hoe ze met het thuisfront kunnen communiceren.

    Het IOC zou natuurlijk medailles kunnen afnemen zodra men er achterkomt dat een sporter toch geblogd heeft.

    De OS zijn maar eens in de vier jaar met een bejaard bestuur ze worden geconfronteerd met de technoligische ontwikkelingen die veels te snel gaan


    10 februari 2007 om 09:49
    Xantara

    I’m working on my own list. You know what I find cha8#enging&ll211;many of the core texts in Performance Technology are still at textbook level prices! Or like Gilbert’s work and haven’t or won’t make the jump to the electronic format.It makes things pretty challenging when you want to build a robust library and history. I’m pro-Kindle too–especially now the app displays in full pages! (what an advent)–and I like having references in my backpack.Hopefully our community takes its own methodology to heart and expands what’s available.


    12 juli 2016 om 01:10

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!