Google plaatst maps in resultaten

21 februari 2007, 17:14

{title}Ik weet niet hoe lang dit al bestaat maar vandaag viel mij op dat Google tegenwoordig in haar resultatenlijst een ‘+’ plaatst bij adressen. Als je die aanklikt zie je direct een kaartje waar iets ligt. Handig als je naar iets concreet zoekt.

Stap voor stap integreert Google alles. Search, Local search, maps. Straks ook vast personal search. De manier waarop de resultaten worden weergegeven, worden dan afhankelijk van het zoekwoord én de eigenschappen van de gebruiker. Straks hoeven nog alleen maar ‘kapper’ in te typen en Google begint de sortering met kappers in jouw buurt, laat alles direct op de kaart zien en zelfs die kappers waar je vanmiddag nog een afspraak kan maken. (Of die kapper ook bij jou past, is weer een heel ander verhaal; dat zie ik Google niet zo snel doen maar zie ik als terrein voor een nieuw type merken maar dat terzijde). Als je daarna ‘kapperstechnieken’ intikt, ben je blijkbaar op zoek naar informatie in plaats van een professional, en dan krijg je de resultaten op een andere manier. En als je kapperstoel intikt opnieuw iets anders, meer een vergelijkingsite a la Froogle.

Ik vind het wel een aardige evolutie. Het is Google missie alle data in de wereld te ontsluiten en ze zijn lekker op weg zo.

Erwin van Lun
Futurist and Angular Engineer bij Your Future Is Now!

Futurist Erwin van Lun startte op MarketingFacts in 2005, direct na publicatie van zijn boek "Van Massamerk naar Mensmerk" dat toen een nominatie kreeg voor de Marketing Literatuur Prijs. Het boek beschreef de toestand van media, marketing en merken in de toekomst van 2015 en Erwin volgde de ontwikkelingen in de eerste jaren op de voet. Nu blijkt dat zijn voorspellingen waarheid zijn geworden helpt hij mensen om zélf de toekomst trefzeker te voorspellen en heeft hij zijn voorspellingen voor 2020, 2030 en 2050 al weer klaar voor publicatie in het boek 'Utopia Manifesto 2050'. In 2009 stortte Erwin zich helemaal op Chatbots.org (http://www.chatbots.org), zijn wereldwijde industry portal op het gebied van intelligente kunstmatige karakters en in 2015 sloot hij zich aan bij het Bemer netwerk (http://yourfuture.bemergroup/nl) om mensen te helpen zichzelf te resetten: gezond, vitaal en creatief: helemaal klaar voor de toekomst! In 2017 zag hij de bezoekersaantallen van Chatbots.org weer flink stijgen en besloot dat het tijd werd voor de terugkeer naar het prachtige veld van humanlike AI.

Categorie
Tags

7 Reacties

    Michael van Helden

    Grappig dat je net het voorbeeld van de Limetree in Sarasota (Florida) aanhaalt.

    Absoluut een aanrader onder de beach resorts. Ik ben er een aantal keren geweest. Mijn broer vliegt er op dit moment naar toe.

    Hoe krijg je het als bedrijf (Limetree) voor elkaar dat Google jouw adres zo indexeert?


    22 februari 2007 om 07:29
    Viktor Franzen

    @ Michael van Helden

    Het enige wat mij opvalt is dat ze het adres prominent op de pagina hebben staan. (De html is beroerd, maar dat deert blijkbaar niet)


    22 februari 2007 om 07:58
    Gerben

    @Michael,

    Uberhaupt eerst aanmelden bij Google Maps?


    22 februari 2007 om 08:12
    Bastiaan

    @walweb: SPAM?? deze site heeft namelijk niks nieuws en voor deze site is gewoon een API van Google gebruikt en heeft overigens identieke functionaliteiten als Google maps, maar een veel beroerdere GUI.


    22 februari 2007 om 18:18

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!