IEX en De Pers sluiten joint venture
HYPED meldt dat de IEX Media Groep en De Pers een joint venture hebben gesloten. De IEX Media Groep omvat onder meer de websites iex.nl en debeurs.nl, en de bladen IEX Magazine en Esquire. De Pers is de nieuwe gratis krant die mede is opgezet door Marcel Boekhoorn.
Dat de joint venture eraan zat te komen, was al enige tijd bekend. Maar nu heeft HYPED.NL inzage gekregen in de exacte deal: IEX gaat haar website debeurs.nl volledig integreren met de website van De Pers, depers.nl. Aanstaande dinsdag zal de url debeurs.nl “redirecten” naar depers.nl. Op zijn beurt brengt De Pers advertentieruimte in de krant in. De gezamenlijke entiteit heeft een eigen redactie. IEX zal de directie voeren.
Onlangs nog kwam De Pers in het nieuws toen de website depers.nl 22.000 bezoekers niet aankon. Maar: dat had betrekking op de reader op de site. De komende week wordt een nieuwe site gepresenteerd, waarin veel ruimte zal zijn voor nieuwsgaring door lezers.
IEX wordt geleid door Eric Visser en Hans-Poul Veldhuijzen van Zanten (neef van de bekende Boris Veldhuijzen van Zanten, bekend van maatpakken, Jaguars, “handen schudden”, en een reeks concepten zoals smseenhuis.nl en fleck.com.
Met z’n drieen waren ze eerder oprichter van V3, dat de domeinnamen come.to exploiteerde. Daarna gingen Eric en Hans-Poul door met hun eerder opgestarte activiteiten vanuit Zepholding terwijl Boris Meganova oprichtte. Enige jaren geleden toonte Reed Elsevier interesse in IEX, maar omdat er niet genoeg geboden werd, ketste de deal af.
Op verzoek van mij geplaatst Bas; heb er zelf maar een leuke foto van het beursplein bij gezocht 😉
@Bas
Valt wel mee hoor, Marco heeft mij verzocht dit bericht door te plaatsen op MF, inclusief links naar hyped.nl. Denk dat je iets te snel conclusies trekt.
Was ik je net voor Jeroen 😉
Vind het verhaal opzich wel op marketingfacts passen, maar een exacte kopie van een andere site… tja… niet mijn stijl. Ik bedoel, ik verwijs hier ook wel eens naar HRlog bijvoorbeeld, maar maak wel van elk verhaal op marketingfacts iets unieks. Maar als Marco het goed vindt.. he’s the boss.
We gaan wel helemaal off topic Bas maar om hier toch nog even op te reageren: Dat gebeurt natuurlijk wel vaker. Albert bijvoorbeeld doet eigenlijk niet anders dan cross-postings en ik doe dat zelf ook regelmatig met postings op mijn priveblog upstream.nl. Persoonlijk heb ik er geen moeite mee zolang de echt persoonlijke zaken maar op de eigen weblogs worden geplaatst en op Marketingfacts de meer nieuwsgeorienteerde berichten.
Ik geef je overigens wel gelijk dat in bovenstaande wel erg veel linkjes naar Hyped staan 😉
Uiteraard leef ik nog, in erg goede doen zelfs. En wat is zuurpruimig aan Hans? Ik zie het niet zo, maar goed, zal wel met de drager en de ontvanger te maken hebben, minder met de boodschap volgens mij.
Bas, ik heb betere tijdsbestedingen dan jou uit te leggen wat een zuurpruim is.
Groet,
Hans
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!