IEX en De Pers sluiten joint venture

25 februari 2007, 21:45

IEX en De Pers sluiten joint ventureHYPED meldt dat de IEX Media Groep en De Pers een joint venture hebben gesloten. De IEX Media Groep omvat onder meer de websites iex.nl en debeurs.nl, en de bladen IEX Magazine en Esquire. De Pers is de nieuwe gratis krant die mede is opgezet door Marcel Boekhoorn.

Dat de joint venture eraan zat te komen, was al enige tijd bekend. Maar nu heeft HYPED.NL inzage gekregen in de exacte deal: IEX gaat haar website debeurs.nl volledig integreren met de website van De Pers, depers.nl. Aanstaande dinsdag zal de url debeurs.nl “redirecten” naar depers.nl. Op zijn beurt brengt De Pers advertentieruimte in de krant in. De gezamenlijke entiteit heeft een eigen redactie. IEX zal de directie voeren.

Onlangs nog kwam De Pers in het nieuws toen de website depers.nl 22.000 bezoekers niet aankon. Maar: dat had betrekking op de reader op de site. De komende week wordt een nieuwe site gepresenteerd, waarin veel ruimte zal zijn voor nieuwsgaring door lezers.

IEX wordt geleid door Eric Visser en Hans-Poul Veldhuijzen van Zanten (neef van de bekende Boris Veldhuijzen van Zanten, bekend van maatpakken, Jaguars, “handen schudden”, en een reeks concepten zoals smseenhuis.nl en fleck.com.

Met z’n drieen waren ze eerder oprichter van V3, dat de domeinnamen come.to exploiteerde. Daarna gingen Eric en Hans-Poul door met hun eerder opgestarte activiteiten vanuit Zepholding terwijl Boris Meganova oprichtte. Enige jaren geleden toonte Reed Elsevier interesse in IEX, maar omdat er niet genoeg geboden werd, ketste de deal af.

Jeroen Bertrams
Investeerder en Digitaal Strateeg bij Zelfstandig

Jeroen is een actieve angel investeerder en adviseert bedrijven over online strategie. Misschien wel één van de eerste auteurs op Marketingfacts.nl. Eerste blog in 2006 (en dat artikel is inmiddels bijna 100.000 keer gelezen). Auteur van 9 boeken, waaronder "Succesvol investeren in startups" (2019), "Bedwing het monster social media" (2015), "Social Media Expert in een Week" (2012/2013), "Online Marketing Expert in een Week" (2012) en "Online Marketing: strategie & tactiek" (2010).

Categorie
Tags

8 Reacties

    media

    Op verzoek van mij geplaatst Bas; heb er zelf maar een leuke foto van het beursplein bij gezocht 😉


    25 februari 2007 om 22:10
    jerbe

    @Bas

    Valt wel mee hoor, Marco heeft mij verzocht dit bericht door te plaatsen op MF, inclusief links naar hyped.nl. Denk dat je iets te snel conclusies trekt.


    25 februari 2007 om 22:11
    media

    Was ik je net voor Jeroen 😉


    25 februari 2007 om 22:19
    chi666

    Vind het verhaal opzich wel op marketingfacts passen, maar een exacte kopie van een andere site… tja… niet mijn stijl. Ik bedoel, ik verwijs hier ook wel eens naar HRlog bijvoorbeeld, maar maak wel van elk verhaal op marketingfacts iets unieks. Maar als Marco het goed vindt.. he’s the boss.


    25 februari 2007 om 22:28
    media

    We gaan wel helemaal off topic Bas maar om hier toch nog even op te reageren: Dat gebeurt natuurlijk wel vaker. Albert bijvoorbeeld doet eigenlijk niet anders dan cross-postings en ik doe dat zelf ook regelmatig met postings op mijn priveblog upstream.nl. Persoonlijk heb ik er geen moeite mee zolang de echt persoonlijke zaken maar op de eigen weblogs worden geplaatst en op Marketingfacts de meer nieuwsgeorienteerde berichten.

    Ik geef je overigens wel gelijk dat in bovenstaande wel erg veel linkjes naar Hyped staan 😉


    26 februari 2007 om 05:45
    chi666

    Uiteraard leef ik nog, in erg goede doen zelfs. En wat is zuurpruimig aan Hans? Ik zie het niet zo, maar goed, zal wel met de drager en de ontvanger te maken hebben, minder met de boodschap volgens mij.


    26 februari 2007 om 09:51
    hans

    Bas, ik heb betere tijdsbestedingen dan jou uit te leggen wat een zuurpruim is.

    Groet,

    Hans


    26 februari 2007 om 10:15

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!