Een tien voor Tien

5 maart 2007, 12:58

{title} Daar waar de televisiezender van Talpa te maken heeft met een chronisch gebrek aan publieke belangstelling doet internet het zeer goed. De website van Tien heeft ook in februari weer uitstekende resultaten geboekt. De afgelopen maand waren 1,3 miljoen unieke bezoekers op tien.tv goed voor maar liefst 38 miljoen pageviews. Populaire onderdelen waren De Gouden Kooi, Programma Gemist, De Wedstrijden en Lotte. Ten opzichte van februari vorig jaar zijn zowel de pageviews (bijna verviervoudigd) als het aantal unieke bezoekers (ruim verdubbeld) aanzienlijk gestegen. Daarnaast was er een forse toename van het aantal opgevraagde losse filmpjes en live streams. De afgelopen maand werden 1,8 miljoen filmpjes of programma’s bekeken. De live streams werden ruim 5 miljoen keer bezocht.

Er is in februari veel gebeurd in De Gouden Kooi. Ook online trok fenomeen veel bezoekers. Op De Gouden Kooi werden er ruim 450.000 clips bekeken, mede dankzij het succes van Tell Me. Dit is een applicatie waarmee gebruikers op interactieve wijze gemakkelijk en overzichtelijk door het grote aanbod van videocontent kunnen zoeken. Tevens ontwikkelde Talpa onlangs een alert op het Windows Live Platform. Dit houdt in dat gebruikers een waarschuwing via hun msn messenger of hotmail account krijgen wanneer er spannende dingen gebeuren in de Villa, en direct naar de juiste pagina worden geloodst. Ik zeg een tien voor Tien met een pluim voor Edwin Tromp en zijn mannen die tegen het tij in een fraaie digitale prestatie hebben neergezet.

Kritische macro kijk op relevante mediaontwikkelingen en aanverwante distributietechnologie.

Categorie
Tags

11 Reacties

    Rinske

    Sja… klinkt wel leuk, maar als je het in perspectief zet: voor zo’n zender met al dat marketing geweld, halen ze bij lange na niet de cijfers als bijvoorbeeld Nu.nl, die dit soort video kijkers aantallen er in een paar topdagen doorheen jaagt!


    5 maart 2007 om 13:55
    Annet

    Vergeet vooral Huub niet, als gouden zet voor de content en dus het stijgend aantal bezoekers. Ik ken hem persoonlijk, en hij is de inzet meer dan waard, helaas. Het is een vreselijk programma. Maar webtechnisch/crossmedia inderdaad zeer de moeite waard


    5 maart 2007 om 13:55
    RoK

    Volgens mij bestiert Edwin Tromp een andere afdeling binnen Talpa/Tien, namelijk Talpa Digital, maar goed..


    5 maart 2007 om 14:43
    RoKniesoor

    Talpa Interactive doet de site, Talpa Digital de crossmediale concepten zoals Mundo, Skoeps en Fuel for Travel. Maar kniesoor die daar op let.


    5 maart 2007 om 15:08
    media

    @Ruud: zou een mooie boel worden als Albert het niet met Albert eens zou zijn 😉


    5 maart 2007 om 15:46
    sequence

    ah op die fiets 🙂 rare nickname dat vertigo 😛


    5 maart 2007 om 16:10
    venturo

    @ Peter lekker actueel weblog van Marcel. Trouwens wat mankeert er aan ex-collega Tromp? 🙂


    5 maart 2007 om 22:12
    venturo

    Marco ik schreef dit al twee weken terug in een column voor Broadcastmagazine. Iedereen neemt dat natuurlijk over zonder bronvermelding 🙂 Overigens NU meldt dat de Wedstrijden bij Talpa minder kijkers scoren, dat is onjuist. Ongeveer gelijk.


    18 maart 2007 om 19:58
    media

    @Albert: Ah, dat heb ik dan weer gemist; volgende keer moet je die columns ook maar eens online zetten!


    18 maart 2007 om 20:01

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!