Edwin Tromp weg bij Talpa

7 maart 2007, 13:54

Talpa Media heeft Mark Giesbers benoemd tot directeur van de crossmediale divisie Talpa Digital. Binnen de Talpa Groep houdt Talpa Digital zich bezig met de ontwikkeling en exploitatie van met name de internet- en mobiele platforms. Giesbers volgt Edwin Tromp op die in april overstapt naar DAG, het nieuwe crossmediale initiatief van KPN en PCM Uitgevers.

Mark Giesbers (35) studeerde bedrijfskunde en werkte onder meer in verschillende strategie- en marketingfuncties bij mobiele netwerkoperator Telfort (later O2). Voordat hij in 2005 naar Talpa overstapte, werkte Giesbers bij Vodafone Duitsland waar hij onder meer verantwoordelijk was voor de introductie van UMTS op de Duitse consumentenmarkt. Mark Giesbers is de huidige commercieel directeur van Talpa Digital. Talpa Digital rekent burgerjournalistiek site Skoeps.nl, datingplatform Mundo.nl en de digitale download store Fuel for Travel op Schiphol tot de belangrijkste activiteiten.

Kritische macro kijk op relevante mediaontwikkelingen en aanverwante distributietechnologie.

Categorie
Tags

6 Reacties

    media

    Dag Edwin! was wel een aardige titel geweest 😉

    Nieuwswaarde ontgaat me overigens wel een beetje Albert. Er stappen dagelijks mensen over van het ene bedrijf naar het andere. Waarom is deze nu zo belangrijk volgens jou?


    7 maart 2007 om 14:32
    venturo

    Inderdaad Marco. Je mist het signaal dat hier vanuit gaat. Geen vervanging bij Talpa en een commerciele man op de plaats van een visionair. Overigens geeft het ook aan hoe zwaar PCm en KPN blijkbaar tillen aan de Dag dat ze zo’n ‘zware’ naar binnen halen.


    7 maart 2007 om 15:02
    media

    Misschien handig om dat de volgende keer erbij te zetten! Wat is overigens je bron?


    7 maart 2007 om 15:06
    venturo

    Talpa


    7 maart 2007 om 15:06
    media

    Ah, je hebt het van Talpa zelf; ik dacht dat je het wellicht ergens online had gelezen en in dat geval zou een link handig zijn geweest.


    7 maart 2007 om 15:17
    petra p

    Hoezo is Edwin zwaar?, op het eerste gezichtj oogt hij vrij slank maar ziet er wel goed uit hoor. Gaan KPN en PCM hetzelfde ondernemen als de Pers? Wat wordt het verschil tussen beide initatieven?


    8 maart 2007 om 14:05

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!