Heineken en Unilever aan kop bij nominaties SpinAwards
Eerst was er twijfel, vervolgens het vermoeden van weinig animo, maar uiteindelijk bleek het toch allemaal weer goed te komen met 305 inzendingen voor de SpinAwards. Vandaag maakte de jury bekend 37 nominaties te hebben toegekend.
Heineken voert de boventoon met maar liefst zes nominaties, gevolgd door Unilever met 5 en Douwe Egberts met 3 nominaties. Qua bureaus voert Qi de lijst aan met
zeven zes nominaties gevolgd door LEMZ met vier
vijf en Media Republic met drie nominaties.
De complete lijst van nominaties voor de SpinAward 2006 is als volgt:
Beste online campagne
Marco & Marko Hollands Geheime Wapen, Qi / Heineken
Nationale Hypotheek Quiz , .bone / ABN Amro
Lees Wembley , Oberon Medialab / Querido
Axe – Spray More, Get More , Media Republic / Unilever
Tapvat World Tour 2006 met Google Maps, Qi / Heineken
Ik zie, ik zie wat jij niet ziet , ACHTUNG! / SIRE
Beste website concept
Feel Volvo C70, Euro RSCG 4D / Volvo
Volvo C30 A Product of Free Will, Euro RSCG 4D / Volvo
Douwe Egberts Burendag , LEMZ / Douwe Egberts
Skoeps, Talpa en PCM Uitgevers / Talpa en PCM Uitgevers
Nieuwe Heineken.nl , Qi / Heineken
Bizznizz, Brandbase / Postbank
Beste mobiele concept
Red Bull Flugtag, HotSMS / Red Bull
Lowlands Mobile Festival Guide, The Saints / Mojo Concerts
Beste crossmedia campagne
Douwe Egberts Burendag , LEMZ / Douwe Egberts
Watvooreikelbenjij.nl , UbachsWisbrun/JWT & Oberon Medialab / Nederland Veilig
Marco & Marko / Hollands Geheime Wapen, Qi / Heineken
Omo Buitenspeel Bond, LEMZ / Unilever
Werken met gedetineerden vraagt om een scherpe blik, BVH / Ministerie van Justitie/DJI
Gevaar voor de werklust, LEMZ / Douwe Egberts
Axe Shower, heb jij iets te bekennen?, LEMZ / Unilever
Wakker Worden met Valerio, TMF / TMF
Axe – Click , Media Republic / Unilever
Axe – Spray More, Get More, Media Republic / Unilever
Beste interactieve televisie concept
Wakker Worden met Valerio, TMF / TMF
ZiZone , Brevidius/ Essent Kabelkom / @Home
3VOOR12: interactief digitaal tv-platform, VPRO / VPRO
Beste gaming concept
The Blob, HKU / HKU
Introductiecampagne nieuwe ondernemingsstrategie, Bookmark HKU / NS
Triangler , TNO / TNO
Calucci the Game, Tribal DDB / Centraal Beheer Achmea
Apenkooi.com, Apenkooi/Sense Studios / Apenkooi
Beste innovatieve concept
Skypecast met Johan, Qi / Heineken
De Bierkloonmachine, Qi / Heineken
Nationale Hypotheek Quiz, .bone / ABN Amro
Pluk , N=5 / Pluk Company
Virale Toolkit, Hyves / Hyves
Op 21 maart kunnen de genomineerden hun case persoonlijk toelichten in het Instituut voor Interactieve Media aan de Hogeschool van Amsterdam. De toegang tot deze jurybijeenkomst is geheel gratis en een mooie kans om de cases van dichtbij te bekijken. De winnaars worden vervolgens op 5 april bekend gemaakt tijdens de SpinAwards Night in de Passenger CruiseTerminal in Amsterdam.
Wie waagt zich aan een voorspelling in de verschillende categorieen?
Verrassend 😉
Ik zal er uiteraard bij zijn op 21 maart en 5 april. Ben zelf dit jaar voorzitter van de jury voor beste website concept (vorig jaar was ik nog jurylid in de categorie beste online campagnes). Kan je vertellen dat het een hele klus was om de ruim 70 website concepten door te worstelen. Wel leuk om te doen overigens!
Qi heeft overigens geen 7 maar 6 nominaties (inmiddels aangepast in de tekst).
En Oberon heeft er twee! Leuk dat de duurste campagne (totaal budget (incl. TV en radio) 1 mio), namelijk die van watvooreikelbenjij.nl en de goedkoopste, met mediabudget 0,=, namelijk die voor Wembley, allebei genomineerd zijn.
Boehoe…..
Ik kon er de hele nacht NIET van slapen….. ik sta niet eens tussen de nominaties….boehoe…..
😉
Mooi lijstje, en heb dan ook het volste vertrouwen in het feit dat de beste campagen voor elke categorie winnen zal….
Hallo Erik zou je LEMZ willen veranderen in 5 nominaties. Bedankt Kirian
Inmiddels LEMZ ook aangepast. Hebben jullie persbericht in de kroeg opgesteld Kirian? 😉
@Kiriam/Marco: Ik wacht begin april wel twee dagen met plaatsing van het nieuws over de prijsuitreiking 😉
@Marco/Erik: Euhm. Ben bang dat ik gisteren wat moeite met tellen had (zelfs zonder alcoholische versnaperingen notabene). Had vroeger ook altijd al onvoldoende voor wiskunde……
Tim (lemz) en consorten, grote klasse!!
gefeliciteerd
groet,
Vincent uit Australie
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!