Viral Friday: Impossible is Nothing

9 maart 2007, 08:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met LaComunidad, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Tips en ideeën kun je sturen naar {encode=”viralfriday@marketingfacts.nl” title=”viralfriday@marketingfacts.nl”}.

Begin deze week kreeg “Viral Friday” naar aanleiding van het gezamenlijke persbericht de nodige aandacht op Adformatie, de Adformatie Nieuwsbrief, AdfoResult en ReclameWeek, een belletje van BNN radio en vele nieuwe inzendingen. Dank hiervoor!

De langverwachte vervolg campagne “Impossible is Nothing” die begin deze week startte van Adidas is de nummer 1 van deze week. De hoofdpersonen, o.a. de topsporters Jonah Lomu, Gilbert Arenas en David Beckham, zijn in de sportmerkcampagne op documentaire-achtige manier gefilmd en vertellen over hun persoonlijke ervaringen uit het leven die hebben geholpen op de weg naar de top. Op plek 2, “PS3: This is Living”. Met de aanstaande lancering van PlayStation 3 in Europa op 23 maart maakte Sony gisteren meer details bekend omtrent de promotiecampagne, inclusief gebruik van Flickr en een virtuele wereld. Een commercial daarbij mag natuurlijk niet ontbreken. Kodak maakt de Viral Friday Top 3 compleet met de “Ink is it” minisite en bijbehorende viral episodes van het komische duo Nathan & Max.

Benieuwd naar de complete top 10 van deze week? Kijk dan snel verder! Uiteraard zijn we zeer benieuwd naar jullie reacties. Heb je je krom gelachen om een viral, heb je kritiek of andere opmerkingen? Laat het in de reacties achter, zodat wij Viral Friday nog beter kunnen maken! Veel plezier.

Meer

Paul van Veenendaal
Digital Marketeer bij NPB Media

All-round marketing professional met 20 jaar werkervaring bij o.a. NPB Media, Iris Amsterdam, Starcom, Ogilvy, GroupM, Onetomarket. Volg mij op http://www.twitter.com/yizmo

Categorie
Tags

3 Reacties

    Marco Dekkers

    Leuk overzicht zoals elke week Paul. Kan er nog iets gezegd worden over de criteria op basis waarvan de top 10 wordt samengesteld? Waaraan moet een viral voldoen om in de top 10 te komen? En wat onderscheidt de nr. 1 bijvoorbeeld van de nr. 10?

    Heb zojuist het ‘Impossible is nothing’ filmpje met David Beckham, dat deze week op nr 1 staat, bekeken. Het lijkt me toch een vrij standaard commercial. Nu valt over smaak zeker te twisten, maar dit lijkt me niet direct een video die mensen massaal zullen doorsturen naar bekenden. Wat toch een voorwaarde is voor een viraal effect.

    Dit lijkt bevestigd te worden door teller op YouTube waar de film op dit moment nog maar 357 keer bekeken is. Terwijl hij er een dag geleden geplaatst is. Voor bekende merken als Adidas en Beckham is 357 views in een dag een nogal mager resultaat. Daarom vroeg ik me af waarom de video nu al op nr. 1 in de viral top 10 van deze week staat. Moet de effectiviteit daarvoor niet eerst gebleken zijn?


    9 maart 2007 om 14:13
    Michael

    @Paul: blijven jullie wel aan bronvermelding doen, graag (re P-magazine)?


    10 maart 2007 om 11:41
    Michael

    @Paul: dank.


    10 maart 2007 om 21:09

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!